Ebbas dagbok

Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Ebba Eriksson - 31 januari 2013 20:22

Tentaångesten kom som ett brev på posten - tre dagar innan dugga. Har imorgon på mig att nöta in allt om Budgetlinjer, Isokoster, Isokvanter, styckkostnad, indifferenskurvor, totalprodukter, optimumpunkter....
Hur ska det gå??
Jag får helt enkelt lita på att dansglädjen kommer kunna få en del polletter att ramla ner. För imorgon drar vi till Örnsköldsvik och dansar galet mycket! :))

Av Ebba Eriksson - 31 januari 2013 11:00


Har börjat gå i gröna tankar igen. I gröna mat-tankar. Kanske ska bli veggis igen? 

Var vegetarian en period av mitt liv. Främst för att testa på hur det var, lära mig hur min kropp fungerar och få använda mer fantasi i köket. Jag trivdes som vegetarian. Mådde bra. Kan väl inte påstå att min hälsa var bättre då, det är nog ingen skillnad. Jag tycker om att kunna lägga pengarna på goda ostar, fina frukter och kvalitétsgrönsaker istället för kött. Kött. Kött. Jag köper väldigt lite kött idag ändå. Lagar mest bara vegetariskt. Så det blir ju ingen större omställning. Det negativa skulle vara att man blir "krånglig" när man är hembjuden till någon om man inte äter allt - och alla pikar från pappa. Men det kan jag leva med! 


Att bli vegetarian igen skulle vara ett steg mot ett mer miljövänligt levene och att bli mer smart-ekonomisk! 


                            

Av Ebba Eriksson - 31 januari 2013 05:07

Nja, mer masa sig upp ur sängen. Såhär är det att jobba på hotellfrukost.

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards