Ebbas dagbok

Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Ebba Eriksson - 6 februari 2013 20:57

Aktier. Så skrämmande. Svårt. Farligt. Investera i aktier och vakna upp morgonen efter och så är perngarna borta. Puts väck. Konkurrs. 

Det var mina tankar inför gårdagens kurs i aktier. Kursen hölls av Unga Aktiesparare Umeå. Mycket intressant måste jag få börja med att säga. Vi fick lära oss allt från grunderna. Vad är en aktie? Vart köper man aktier? Osv. Nu har jag betydligt bättre koll än innan, men samtidigt känner jag att jag står mitt i en djup djungel. Innan jag klättrar upp i ett träd måste jag lokalisera mig. Hitta mer info. Lära mig mera. Vi tar det här sakta men säkert. När jag får lite tid över tänker jag sätta mig in mer i olika företag för att eventuellt spara mina pengar i lite aktier. 


Av Ebba Eriksson - 6 februari 2013 10:17

Allas dag borde starta med att få stirra Johnny Depp i ögonen! Vilken känsla. Vilken fantastisk dag som får börja så! Jag och Miriam hjälper varandra med detta. Den övre bilden är vad jag möts av när jag går ut ur mitt rum och den nedre vad Miriam möts av.

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards