Ebbas dagbok

Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Ebba Eriksson - 17 februari 2013 23:28

Helgen är över - igen. Jobbade både igår och idag. Blir så trött. Kom hem idag vid tolv och slängde mig i säng en stund. En stund blev två timmar. Sov inte. Men kunde inte röra mig. Kroppen var så tung. Det var rätt skönt att bara ligga ner. Lyssnade lite på radio. Tittade i taket. Läste lite. Tittade in i väggen. Blundade.


Efter mina två ta-igen-mig timmar var det som om jag behövde ta ikapp. Ta ikapp förlorad effektivitet. Jag blev supereffektiv. De följande timmarna han jag med att: cykla till Maxi, storhandla, cykla hem från Maxi, baka filbröd, göra müsli, laga linssoppa, baka tomat-och lökpaj, städa hela köket, tvätta mitt tvättberg, byta sängkläder, se Så ska det låta, skypa med Portland-familjen. Allt annat utom att plugga. Men jag hade faktiskt tänkt att denna dag skulle jag välsigna och avsäga mig plugg. En ledig dag så att veckan kan präglas av superfokus. Megafokus. Nu behöver jag ju inte laga mat heller i veckan. Najs! Och inte tvätta. Och inte byta sängkläder. Men är det inte lite stökigt i mitt rum? Man kanske skulle byta gardiner? Ställa böckerna på hyllan i bokstavsordning? Borde man stryka sina strumpor..?

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards