Ebbas dagbok

Alla inlägg den 13 februari 2013

Av Ebba Eriksson - 13 februari 2013 20:51

Ibland nördar jag ner mig. Nördar in mig. In på konstiga saker. Facinerande saker. Eller helt enkelt väldigt spännande saker. Jag vill ofta göra saker rätt och riktigt. Till punkt och pricka. Gå in på djupet. Det var därför jag läste ut en 300 sidig bok om Isaac Newton då vi började med Fysik B på gymnasiet. Därför jag tittade på alla dansfilmer som går att titta på på Youtube då jag buggade som mest. Därför som jag läste en bok om hur SAS startades och leddes fram till idag då vi gjorde ett grupparbete om deras Balans-och Resultaträkning.


Det som jag helt har nördat in mig på nu är Podcasts. Vilken grej! Och då framför allt de som handlar om entreprenörskap, idéer, affärsutveckling, framgångssagor. Min ipod är proppad med intressanta ämnen. Jag lyssnar vart än jag går och vart än jag cyklar. Sen bombar jag mina kompisar med citat och smarta tips jag fått lära mig. De måste ju lessna på mig... Det är sjukt intressant. Jag älskar att höra om hur små små idéer har kläckts och utvecklats till stora företag. 


 


'Det var kanske tack vare denna inspiration som det gick så bra att skriva Affärsidé idag! Vi, jag, Elin och Ida satt på Waynes hela eftermiddagen och halva kvällen och knapprade på tangentborden till våra datorer och komponerade ihop en Affärsidé som vi ska skicka in till tävlingen Venture Cup. Kom hem klockan åtta. Helt slut. Men känner att det har varit en fartfylld och produktiv dag. Och det gillar ju jag! 



Av Ebba Eriksson - 13 februari 2013 13:33

Full fart mot tentan! Snart en vecka kvar! Nu ska allt om elasticitet, jämvikt, investeringar, skatter och subventioner nötas in! Många pluggtimmar framför mig...

Av Ebba Eriksson - 13 februari 2013 10:17

Bästa känslan.när klockan inte ens slagit åtta och träningspasset är avklarat. Yes!

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards