Ebbas dagbok

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Ebba Eriksson - 12 februari 2013 22:11

Mys mys mys! Varit på stickcafé med Bea! Tre timmar stickades, virkades, skvallrades, pratades och fikades bort! Underbart:) Påfyllnad av energi! Jag skulle inte kunna hålla igång som jag gör utan mina vänner -de är som bensinstationer. Fyller på med bränsle. Fyller på med energi och kraft! Har jag tuffa backar och snabba sträckor att passera måste bensinstationerna besökas lite oftare! :)

Av Ebba Eriksson - 12 februari 2013 20:41

Den här stod i min kyl imorse. Alla borde bo med en Miriam!

Av Ebba Eriksson - 12 februari 2013 09:37

Jag är en ful vana. Något jag borde försöka bli av med. Jag har en förmåga att stoppa huvudet i sanden. Skjuta upp. Ignorera att ta tag i saker som jag tycker känns jobbigt. Tungt. Stort. Efter ett tag har jag en lång lista på bara jobbiga saker som jag verkligen måste ta tag i. Antar att det här är en väldigt männsklig grej, egentligen. Det handlar ju faktiskt bara om att ta sig tid och göra. Bara göra. 


Vissa morgnar vaknar jag och vill vara effektiv. Beta av hela min lista av jobbiga saker så att mina axlar kan bli lite lättare. Idag var en sådan morgon. Jag började med att skriva upp på en lista de saker jag måste göra idag. De telefonsamtal jag måste ringa. Mail jag måste skicka. Saker jag måste kolla upp. Efter varje punkt på listan satte jag en tidpunkt. Några saker sparar jag till eftemiddag (ok, skjuter upp det igen, men jag behöver inte göra ALLT på en gång). Huvudsaken är att allt blir gjort idag. Sen behöver jag ju en belöning också. Att gå och simma några km blir en fin belöning! God Morgon! 

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards