Ebbas dagbok

Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2013 22:56

Idag väntar dubbla jobb, tre timmar föreläsning, träning och plugg. En intensiv dag, men det är ju också då jag trivs som allra bäst! Ikväll ska jag ta och unna mig en lugn stund. Kanske en film. Det vore skönt!

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2013 22:52

I korren är vi ett blandat gäng studenter både vad gäller studier och nationaliteter. I höstas hade vår kära fransyska, Ophelia, besök av sin mamma under en vecka. Mamman pratade mycket lite engelska. Jag sprang på henne då och då inne i köket. Vi drack kaffe ihop några gånger och pratade. Eller försökte kominicera. På något underligt sätt förstod vi varandra genom en konstig blandning av engelska, franska, italienska, spanska och teckenspråk. Vi hade en del djupa diskussioner om bl.a Ungas alkoholhalt, framtidsplaner och drömmar.

Idag mötte jag Ophelia i köket. Nu har hon besök av sin systrer i en vecka. Systern hade med sig en present från deras mamma till mig. En liten viol! En viol från Toulouse. Lite ledsen efter flygresan men doftar ändå ljuvligt! Så fint!

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2013 22:25

Tack och lov, i natt fick jag sova. Sova djupt och länge. Fullmånen hörde min bön. Lät mig vara ifred. 


Dagen har bestått av att spela in en pitch till Venture Cup, jobba för Uminova, plugg hemma hos Jill, tillaga en god vegetarisk lasagne samt ett träningspass på Iksu. Ett lugnt träningspass. Mest smidighet och lite styrka. Det var min dag i korta drag.


Jag funderar på att utmana mig själv. En ekonomisk utmaning. Jag har riktigt mycket mat i min frys och i mitt skafferi. Tänk om jag inte skulla handla någon mat under hela mars-månad. Bara äta av det jag har. Använda min fantasi för att slänga ihop nya konstelationer av maträtter. Det är då det brukar kunna bli som allra godast, när jag tager vad jag haver. Det skulle göra att jag sparade riktigt mycket pengar! Jag ska ge det ett försök. Jag har 150 kr i rabattcheckar på Ica. Dessa får jag använda till färskvaror. Mjölk, ägg och någon grönsak. Men utöver det ska jag försöka leva på det jag har. Det jobbiga blir frukt. Jag älskar ju frukt! Skulle kunna leva på frukt! Men har också insett vad dyrt min fruktkonsumtion är. Jag ger det ett försök. Som ett experiment. 


Tro inte att jag kommer svälta mig själv, bara för att jag inte handlar någon mat. Tro mig, jag har huur mycket mat som helst! 15 matlådor, frysen full av hembakat bröd, i skafferiet en bytta med egengjord müsli, konserver, en massa pasta och i kylen har jag 2 kg morötter, potatis, grönsaker och galet mycket ägg. Det här blir snarare en Ebba-ta-dej-i-kragen-och-ät-av-den-mat-du-har-istället-för-att-köpa-ny-hela-tiden-utmaning! 

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards