Ebbas dagbok

Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Ebba Eriksson - 18 februari 2013 22:29

   


Ebbas Müms-Müsli: 

När jag lagar mat så höftar jag lite. Har i lite här och lite där. Slänger i det jag vill. Här är en blandning av två müslirecept kryddad med egen fantasi! 


Blanda: 
0,5 d flytande honung

3 msk olja
2,5 dl vatten
Och värm på spisen tills honungen löst sig. 


5 dl havregryn

4 dl rågflingor 

1 dl solrosfrön

1 dl linfrön

1 dl vetegroddar

1,5 dl hackad sötmandel

Blanda allt och häll över honungsblandningen. Krydda med vad du vill! Kanel blev supergott! 
In i ugnen på 200 grader i 15 minuter sänk sedan till 100 grader och ha inne 15 minuter till eller tills müslin är knaprig. Rör om då och då. Jag hade min inne i nästan 45 minuter, men passa så den inte bräns.  


Ta ut müslin och låt svalna. Häll på 1-2 dl russin. Jag toppade med lite flingsalt. Oväntat gott! 

Av Ebba Eriksson - 18 februari 2013 21:37

Förmidagen ägnades åt affärsidéskrivande. Imorgon ska den skickas in till Venture Cup. Skoj! Vi hoppas på att få bra feedback! Eftermiddagen var det plugg. Plugg. Och. Plugg. 


Snabb middag, med mitt goda hembakade bröd (coolt att kunna säga så! I am proud), avokado, fetaost och sharonfrukt (mumsfilibaba) och sen skyndade jag iväg till Kårhuset Skogis för att prova på West Cost Swing. Vilken känsla det var att få frigöra sig efter en hel dag av hård koncentration. Det dansen gör med människor är alldeles fantastiskt alltså! 


West Cost Swing var riktigt kul! Stegen var nya men satte sig snabbt. Liknar många andra danser jag dansat. Lindy hop, Boogie Woogie, Tango, bugg, ja även foxtrot. Och musiken! Så skön alltså! Det kommer definitivt bli mer WCS i mitt liv! :)) 


 

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards