Ebbas dagbok

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Ebba Eriksson - 7 februari 2013 19:04

Allt oftare överraskar jag mig själv. Överraskar mig med saker jag vågar göra, saker jag presterar riktigt bra på och lyckas med. Saker jag tror att jag inte kommer fixa. Nu senast med duggaresultatet. Toppresultat, och jag som inte pluggade under helgen. Böckerna låg under en stol på hotellrummet. Måste ju ha varit dansglädjen som satt kvar i kroppen och peppade min hjärna att skriva en jäkligt bra dugga!

Ett glädjehopp! :))

Av Ebba Eriksson - 7 februari 2013 18:39

Har varit lite hypokondrisk de senaste dagarna. Lite och lite. Rätt mycket. Tre av mina åtta grannar har legat sjuka och vi har en hel hög i klassen av sjuklingar. Detta har fått mig att tänka; är det inte lite ont i halsen det där? Är jag lite hängig kanske? Jag fryser, feber??! På grund av detta har jag legat lågt med träningen den här vecka (och för att ta igen mig från 16 timmars dans). Idag kunde jag inte hålla mig längre. Var tvungen att ta mig till Iksu. För att se om jag klarade det utan att falla in sjuk. Jag gick på mag-dödar-passet: CXWORX. Planka, situps, gummiband. Magmusklerna brinner på slutet. Därefter ställde jag mig på löpbandet och avverkade 5 kravlösa kilometer. Helt utan press. Skönt tempo (ca 25 min). Sträcka ut benen lite.
Efter detta kände jag mig väldigt låg. Energilåg. Sjuk?!! Nej. Mat! Drog hem och snodde ihop en broccolisoppa. Med extra mycket vitlök -man kan ju inte vara nog säker liksom...

Broccolisoppa smaksatt med vitlök, en clementinolja som ringlats ovanpå och toppad med en krämig ädelost (tack Miriam!) Till detta en toast med tonfiskröra. Mums! Jag kan om jag vill. Men ibland är havregrynsgröt en ypperlig middag också!

Av Ebba Eriksson - 7 februari 2013 11:03

Hemma från ett arbetspass. Rätt gött att kunna säga så kl 11 på förmiddagen. Då har jag hunnit med lite ärenden på stan också! Effektiva liv. Har sina för och nackdelar. Nackdelen nu är att krafterna tog slut och jag som verkligen måste plugga. Ska slumra en stund på sängen sen sätter jag fart!!

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards