Ebbas dagbok

Alla inlägg den 1 september 2009

Av Ebba Eriksson - 1 september 2009 21:26

Idag var första gången som jag verkligen kände av hemlängtan. Allt har varit så nytt och spännande hela tiden, men nu börjar jag komma in i vanorna och då finns det mer tid över att tänka på alla där hemma. Det är tufft att inte kunna träffa det människor som man älskar.


Jag saknar och längtar!

Av Ebba Eriksson - 1 september 2009 21:13

Det var grymt fina hus vi var och tittade på i South Miami beach. Det skulle inte vara helt fel att bo där. Jag tycker det är jätte kul att följa med och titta på lägenheterna och husen här för det är så olik de svenska hemmen. Här ska allt vara stort och flådigt och det är givet att varje sovrum (även gästrum) har ett eget badrum. I varje hus finns ett master sovrum och ett master badrum, det är det finaste och där är det oftast extra stort. Om det är en lägenhet så är utsikten grymt viktig, och det blir dyrare ju längre upp man kommer ( vi tittade på en lägenhet idag på 24e våningen (då får man lock i öronen när man åker hissen)) ju dyrare blir det. Är det ett hus så ska det vara pool. Vi tittade ett "typ" radhus idag också som hade pool ute på terassen och en jaccuzzi på taket.


Det var en trevlig dag i Miami!


Här skulle det inte vara helt fel att bo, va?


På eftermiddagen hämtade vi Jr på skolan och åkte sedan till ett ställe som heter Boomers. Det var det största spelhall du kan tänka dig! Där fanns allt! Allt från bilspel till flipperspel och gitarrhero och en riktig bowlingbana. Utomhus fanns det lite karuseller, gocart, minigolf och en berg-och-dalbana i trä. Det var ett roligt ställe. Junior blev ganska trött och det blev lite gråt och skrik när vi skulle åka hem, men annars gick allt bra. Jag hoppas vi åker dit fler gånger.


Jag har fortfarande ont i halsen och känner mig hängig. Jag ska sova nu och hoppas att det går över.


Puss och godnatt!

Av Ebba Eriksson - 1 september 2009 08:06

I natt har edt varit väldigt kallt inne i lägenheten, jag tror att vår air condition har fått sig ett fnatt. Så när jag vaknade hade jag ont i halsen. Jag hoppas det går tillbaka så att jag inte blir förkyld- det vore inte så roligt.

Ovido - Quiz & Flashcards