Ebbas dagbok

Alla inlägg den 22 september 2009

Av Ebba Eriksson - 22 september 2009 20:30

Ok, då har man lagat Boeuf Bourguignon (jag kan inte ens uttala maträtten..). Bet blev faktiskt god.  För er som inte vet vad detta är (ärligt talat hade jag aldrig hört talas om det innan idag) så är det enklare att göra än att stava. Det är en fransk gryta med oxkött, bacon, morötter, lök, Bourguignon vin mm. Förutom att jag råkade koka köttet lite väl länge så blev min gryta väldigt lyckad. Både Pilla och Svante tog för sig två gånger – det tycker jag är bra betyg. Jag fick dock inte högsta betyg eftersom Junior inte ville äta upp på tallriken, men samtidigt är det så typiskt att barn inte vill äta dyr mat som tar flera timmar att göra medan de älskar att äta färdiglagade köttbullar eller fiskpinnar. Suck!

Av Ebba Eriksson - 22 september 2009 19:00

Min blogg har ny adress: www.ebbasdagbok.bloggplatsen.se

(alltså inte ebbasdagbok.bloggagratis.se)


Det ska inte vara några problem eftersom man kommer till min blogg vilket man än skriver. Men, aja, nu vet ni i alla fall. :)

Av Ebba Eriksson - 22 september 2009 11:30

Jag älskar frukosten som vi dukar fram här! Vi äter yoghurt med färska jordgubbar och blåbär, knäckebröd från Ikea med ost, skinka, salami, lax eller ägg på och till det äter vi mango, kiwi och grapefrukt. Sist men inte minst blir det en stor kopp kaffe med sojamjölk med vaniljsmak. Mums!

På förmiddagen har jag damsugit och torkat ”Svantarnas” rum och tvättat lite. Nu mitt på dagen är jag ledig så jag har varit på gymmet och svettats en timme.  Snart ska jag ner och handla och därefter ska jag ställa mig och laga Boeuf Bourguignon. Wish me luck!


 

Ebba on the baech

Av Ebba Eriksson - 22 september 2009 05:14

Denna helg har vi inte gjort så värst mycket.

I fredags var det pastakväll hemma hos Jack och Annika så vi var där tillsammans med några andra av deras vänner. Det var en trevlig kväll och god mat.  

På lördagen sov vi länge och gick sedan upp på gymmet. Efter en mumsig brunch gick vi och la oss på beachen. På kvällen tänkte vi gå ut och parta lite så vi fixade till oss kom in i partystämmning. Men väl här nere så var det inte så roligt längre för vi får ju inte komma in någonstans. Det känns så jobbigt. Hemma i Sverige får vi minsann gå ut men här blir vi behandlade som småungar. Man känner sig som en liten fjortis igen. Det är så dumt att vi inte ens kan få komma in och dans och träffa lite folk. Vi funderade på att sätta oss på en av sportrestaurangerna och dricka cola, men vände när vi såg att medelåldern låg på 40+. Så vi gick till Starbucks och drack kaffe och därefter till CVS och köpte glass som vi tog med upp till poolen där vi satt och snackade natten igenom.

Söndagen bestod också av sol och bad på stranden och sedan åkte vi hem till Annika och Jack för att hjälpa till med barnen. På kvällen tittade jag och Johanna på film: ”Just friends”- det var inte en film som jag kan rekommendera.

Återigen en trevlig helg med bästa Johanna!

 

Johanna på Fort Laderdale beach

 

Ebba på beachen. Huset bakom är där vo bor. :)

 

Fort Lauderdale by night.

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards