Ebbas dagbok

Direktlänk till inlägg 22 september 2009

Helgen

Av Ebba Eriksson - 22 september 2009 05:14

Denna helg har vi inte gjort så värst mycket.

I fredags var det pastakväll hemma hos Jack och Annika så vi var där tillsammans med några andra av deras vänner. Det var en trevlig kväll och god mat.  

På lördagen sov vi länge och gick sedan upp på gymmet. Efter en mumsig brunch gick vi och la oss på beachen. På kvällen tänkte vi gå ut och parta lite så vi fixade till oss kom in i partystämmning. Men väl här nere så var det inte så roligt längre för vi får ju inte komma in någonstans. Det känns så jobbigt. Hemma i Sverige får vi minsann gå ut men här blir vi behandlade som småungar. Man känner sig som en liten fjortis igen. Det är så dumt att vi inte ens kan få komma in och dans och träffa lite folk. Vi funderade på att sätta oss på en av sportrestaurangerna och dricka cola, men vände när vi såg att medelåldern låg på 40+. Så vi gick till Starbucks och drack kaffe och därefter till CVS och köpte glass som vi tog med upp till poolen där vi satt och snackade natten igenom.

Söndagen bestod också av sol och bad på stranden och sedan åkte vi hem till Annika och Jack för att hjälpa till med barnen. På kvällen tittade jag och Johanna på film: ”Just friends”- det var inte en film som jag kan rekommendera.

Återigen en trevlig helg med bästa Johanna!

 

Johanna på Fort Laderdale beach

 

Ebba på beachen. Huset bakom är där vo bor. :)

 

Fort Lauderdale by night.

 
 
Ingen bild

Katrin (Svägerska)

22 september 2009 16:13

Gud vad härligt ni verkar ha det!
Du får se till att njuta i fulla drag :)
Roligt att ni hittat ett ställe med Lindy Hop

Kramar

 
Ingen bild

Ebba svarar

23 september 2009 04:43

Ja det är verkligen underbart här!
Jag hoppas allt är bra med dig Katrin. Hälsa Kalle från mig. Ta hand om er! Många kramar från Ebba.

 
Bea

Bea

30 september 2009 21:20

EBBA!! Jag älskar din klänning på den tredje bilden! Så fiiin! DU är fin! :D Hoppas allt är bra med dig! Puss och kram

http://beae.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ebba svarar

1 oktober 2009 02:50

Tack sötis-Beis!
Ta hand om dig älskade vän! Kramar och pussar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba Eriksson - 29 mars 2014 12:00

Nytt namn på bloggen!    Kika in denna: http://ebbas30sekunder.tumblr.com     ...

Av Ebba Eriksson - 23 mars 2014 23:14

Nya tider kräver ny blogg!  Kika in: http://ebbamatildaeriksson.tumblr.com   Bloggen har jag döpt till "30 sekunder Ebba". Tanken är att jag ska lägga upp ett inlägg om dagen, men då kan det vara allt från bilder, videos, citat eller blogginläg...

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2014 23:31


Varför kan jag aldrig komma i säng i tid?! Klockan blir alltid på fel sida om dygnet innan jag gjort klart allt som ska göras och kommit till ro för att krypa ner i sängen. Det är tur att jag inte är  beroende av en viss mängd sömntimmar, och det är ...

Av Ebba Eriksson - 25 februari 2014 23:07

Börjar känna att min praktik närmar sig. Snart blir jag en Stockholmsbrud! Och kanske även en dataspelsnörd... Ska bli himla spännande. Jag börjar längta till att få skapa mig en vardag på ett nytt ställe. Har gjort det ett antal gånger tidigare ...

Av Ebba Eriksson - 11 februari 2014 20:07


Ikväll jag jag varit inspirationsföreläsare på Venture cups kickoff i Umeå. Det var himla kul! Kring 50 personer var samlade för att lära sig mer om denna fantastiska tävling. Jag hoppas att många anmäler sig och får vara med på detta fantastiska äve...

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards