Ebbas dagbok

Alla inlägg den 27 september 2009

Av Ebba Eriksson - 27 september 2009 22:30

Jag vet att det är många som läser min blogg varje dag, så det skulle vara roligt att veta vilka det är. :)

Skriv ditt namn som kommentar till detta inlägg och jag skulle bli mycket tacksam!

Ha en bra dag!

Cool

Av Ebba Eriksson - 27 september 2009 22:15

"I know I can live without you,

but I just don´t want to"

<3

 


Jennifer Aniston, Rumor has it

Av Ebba Eriksson - 27 september 2009 21:45

 

Ebba och Johanna nygymmade, nysteamade, nydushade och fräsha på väg mot Las Olas

 

Promenad mot Las Olas

 

En av alla 1000 kanaler i Ft. Lauderdale

 

Här bor folk inte i hus- de bor i palats

och de har inga båtar - de har skepp

 

Vackra fort Lauderdale


Vaknade klockan 10 och satte mig vid Skype. Jag pratade med Peter (Lennart, Catarina, Greta och John), pappa och mamma. Det kändes så skönt att få prata med dem igen. Jag tycker det är så himla bra med Skype, att man kan se och prata med varandra helt gratis. Det är fantastiskt! Jag tror att det både är bra och dåligt med att man kan se varandra när man pratar. Det känns bra eftersom man blir så nära varandra men samtidigt blir saknaden dubbelt så stor när man stänger av.

Efter närmare två timmar vid Skype  gick jag till Mariott för att hälsa på Johanna igen. Vi låg vid poolen och hade det bra ett tag innan vi gick längs stranden tillbaka till vårt hus. Vi gick upp och gymmade, steamade och duschade. Vi kände oss så himla hälsosamma! Senare tänkte vi ta bussen bort till Gallerian men så kom vi på att det stänger klockan 18 på söndagar så vi tog en promenad till Las Olas blvd istället. Det är en jättefin gata med fina restauranger och dyra affärer. Vi gick och tittade lite i affärerna och Johanna hittade en superfin kavaj som otroligt nog var på halva priset - så hon slog till! Därefter gick vi till Cheesecake factory för att äta lite. Där var det väldigt tjusigt och vi fick ett bort ute. Vi beställde in pasta carbonara och en pasta med kyckling och soltorkade tomater. Det var sjukt mycket mat, men underbart gott! Så vi satt där och åt och snackade och hade det så mysigt. Jag förundras fortfarande av värmen här. Det är fantastiskt at det kan vara så varmt, även sent på kvällarna. Det är något som jag vet att jag kommer att sakna när jag kommer hem till kalla Sverige igen. Mörkret kommer ganska plötsligt här. På dagarna är det ett alldeles särskilt ljus, det är liksom väldigt starkt och vitt men runt sju på kvällen börjar det mörkna och halv åtta är det kolsvart.

När vi ätit upp vår pasta var vi så mätta att det inte fanns någon plats för ens en liten smula cheesecake. Vilket kändes lite tråkigt eftersom deras ska vara något utöver det vanliga. Så de återstår att prova. Jack kom och hämtade oss i hans svarta gigantiska Escalade. Nu är jag så mätt och trött att jag snart stupar i säng.  Good night!

  

Promenad längs stranden mellan Mariott och vårt hem.

 

Så underbart!

Av Ebba Eriksson - 27 september 2009 01:30

Jag har haft en underbar dag på Mariott med Johanna. Vi har solat och badat hela dagen.  Det har varit så skönt, fast nu känner jag att det bränner lite på kinderna. Solen är väldigt stark här och det tar bra även fast vi är noga med att smörja in oss. Jag tycker det är så fint där på Mariott. I entrén står det män som är klädda i hattar och öppnar dörren och parkerar bilen åt en när man kommer, där spelas pianomusik och där står en stor pampig fontän. I lobbyn är det ständigt människor. Där finns trådlöst internet och Starbucks – en klockren kombination! I lobbyn finns stora fönster så att man ser rakt ut till havet och till poolområdet, det är maffigt! Rummet som de bodde i var superfint och de har världens havsutsikt (titta på bilderna nedanför). Poolen är stor och där finns sjukt sköna solsängar. Mitt på dagen blev vi bjudna av personalen på svalkande lemonad och rykande färska chocolate chip cookies, mums!

-

På kvällen stannade jag kvar för att hjälpa Johanna att ta hand om Lukas och Lexie eftersom Jack och Annika skulle ut och äta. Vi beställde Pizza upp till rummet och tittade på ”Monsters vs Aliens” och ”Night at the Museum 2”. När småfolket hade somnat tittade jag och Johanna på ”The Propospl” och sedan ”17 again”. Det var riktigt bra filmer. ”The proposal” kan jag verkligen rekommendera (speciellt till min mamma som gillar filmer med Sandra Bullock).

-

När det var dags för mig att fara hemåt gick vi ner till lobbyn för att få tag på en taxi. En av männen med hatt ringde ett samtal och fram kom det en stor svart bil, det såg inte ut som någon vanlig taxi tyckte jag. Jag tittade på mannen i hatt och sade frågande ”Are you sure?” . Smått osäker hoppade jag in i bilen och där satt en kort bastant man och ville veta vart jag skulle. Jag sade att jag skulle till Beach place, han undrade om jag skulle ut och parta – ”No I am living there” svarade jag. ”Aha...”.  Han var faktiskt trevlig och vi han prata en del under de få minuterarna det tog att komma hem. De har tydligen speciella chaufförer och bilar som skjutsar besökarna på Mariott- coolt!

-

Nu tror jag det är dags att sova. Imorgon hoppas jag kunna få kontakt på Skype med några av mina käraste där hemma!


På min lilla promenad till hotellet i morse var jag bara tvungen att ta lite fina kort. Det var så lugnt och stilla. Folk hade picknick och åt frukost på stranden, promenerade och joggade längs strandpromenaden, värmde upp inför dagens volleyboll macher och allt annat som man kan tänkas ägna en solig lördagsmorgonåt.

Poolen vid Mariott. Här låg Johanna och jag mest hela dagen.

 

   Ebba och Johanna i full färd med att bättra på sina brännor. Tack Johanna för en underbar dag!Kyss

   

Utsikten från rummet. Det är så vackert!

Ovido - Quiz & Flashcards