Ebbas dagbok

Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Lyxigt värre!

Av Ebba Eriksson - 27 september 2009 01:30

Jag har haft en underbar dag på Mariott med Johanna. Vi har solat och badat hela dagen.  Det har varit så skönt, fast nu känner jag att det bränner lite på kinderna. Solen är väldigt stark här och det tar bra även fast vi är noga med att smörja in oss. Jag tycker det är så fint där på Mariott. I entrén står det män som är klädda i hattar och öppnar dörren och parkerar bilen åt en när man kommer, där spelas pianomusik och där står en stor pampig fontän. I lobbyn är det ständigt människor. Där finns trådlöst internet och Starbucks – en klockren kombination! I lobbyn finns stora fönster så att man ser rakt ut till havet och till poolområdet, det är maffigt! Rummet som de bodde i var superfint och de har världens havsutsikt (titta på bilderna nedanför). Poolen är stor och där finns sjukt sköna solsängar. Mitt på dagen blev vi bjudna av personalen på svalkande lemonad och rykande färska chocolate chip cookies, mums!

-

På kvällen stannade jag kvar för att hjälpa Johanna att ta hand om Lukas och Lexie eftersom Jack och Annika skulle ut och äta. Vi beställde Pizza upp till rummet och tittade på ”Monsters vs Aliens” och ”Night at the Museum 2”. När småfolket hade somnat tittade jag och Johanna på ”The Propospl” och sedan ”17 again”. Det var riktigt bra filmer. ”The proposal” kan jag verkligen rekommendera (speciellt till min mamma som gillar filmer med Sandra Bullock).

-

När det var dags för mig att fara hemåt gick vi ner till lobbyn för att få tag på en taxi. En av männen med hatt ringde ett samtal och fram kom det en stor svart bil, det såg inte ut som någon vanlig taxi tyckte jag. Jag tittade på mannen i hatt och sade frågande ”Are you sure?” . Smått osäker hoppade jag in i bilen och där satt en kort bastant man och ville veta vart jag skulle. Jag sade att jag skulle till Beach place, han undrade om jag skulle ut och parta – ”No I am living there” svarade jag. ”Aha...”.  Han var faktiskt trevlig och vi han prata en del under de få minuterarna det tog att komma hem. De har tydligen speciella chaufförer och bilar som skjutsar besökarna på Mariott- coolt!

-

Nu tror jag det är dags att sova. Imorgon hoppas jag kunna få kontakt på Skype med några av mina käraste där hemma!


På min lilla promenad till hotellet i morse var jag bara tvungen att ta lite fina kort. Det var så lugnt och stilla. Folk hade picknick och åt frukost på stranden, promenerade och joggade längs strandpromenaden, värmde upp inför dagens volleyboll macher och allt annat som man kan tänkas ägna en solig lördagsmorgonåt.

Poolen vid Mariott. Här låg Johanna och jag mest hela dagen.

 

   Ebba och Johanna i full färd med att bättra på sina brännor. Tack Johanna för en underbar dag!Kyss

   

Utsikten från rummet. Det är så vackert!

 
 
Ingen bild

mamma

27 september 2009 12:28

Ja, jag ska absolut kolla på "The proposal". Det ser jag fram emot.
Ni fortsätter att leva värsta lyxlivet ser jag. Jag blir grymt avundsjuk!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba Eriksson - 29 mars 2014 12:00

Nytt namn på bloggen!    Kika in denna: http://ebbas30sekunder.tumblr.com     ...

Av Ebba Eriksson - 23 mars 2014 23:14

Nya tider kräver ny blogg!  Kika in: http://ebbamatildaeriksson.tumblr.com   Bloggen har jag döpt till "30 sekunder Ebba". Tanken är att jag ska lägga upp ett inlägg om dagen, men då kan det vara allt från bilder, videos, citat eller blogginläg...

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2014 23:31


Varför kan jag aldrig komma i säng i tid?! Klockan blir alltid på fel sida om dygnet innan jag gjort klart allt som ska göras och kommit till ro för att krypa ner i sängen. Det är tur att jag inte är  beroende av en viss mängd sömntimmar, och det är ...

Av Ebba Eriksson - 25 februari 2014 23:07

Börjar känna att min praktik närmar sig. Snart blir jag en Stockholmsbrud! Och kanske även en dataspelsnörd... Ska bli himla spännande. Jag börjar längta till att få skapa mig en vardag på ett nytt ställe. Har gjort det ett antal gånger tidigare ...

Av Ebba Eriksson - 11 februari 2014 20:07


Ikväll jag jag varit inspirationsföreläsare på Venture cups kickoff i Umeå. Det var himla kul! Kring 50 personer var samlade för att lära sig mer om denna fantastiska tävling. Jag hoppas att många anmäler sig och får vara med på detta fantastiska äve...

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards