Ebbas dagbok

Direktlänk till inlägg 27 september 2009

En härlig söndag!

Av Ebba Eriksson - 27 september 2009 21:45

 

Ebba och Johanna nygymmade, nysteamade, nydushade och fräsha på väg mot Las Olas

 

Promenad mot Las Olas

 

En av alla 1000 kanaler i Ft. Lauderdale

 

Här bor folk inte i hus- de bor i palats

och de har inga båtar - de har skepp

 

Vackra fort Lauderdale


Vaknade klockan 10 och satte mig vid Skype. Jag pratade med Peter (Lennart, Catarina, Greta och John), pappa och mamma. Det kändes så skönt att få prata med dem igen. Jag tycker det är så himla bra med Skype, att man kan se och prata med varandra helt gratis. Det är fantastiskt! Jag tror att det både är bra och dåligt med att man kan se varandra när man pratar. Det känns bra eftersom man blir så nära varandra men samtidigt blir saknaden dubbelt så stor när man stänger av.

Efter närmare två timmar vid Skype  gick jag till Mariott för att hälsa på Johanna igen. Vi låg vid poolen och hade det bra ett tag innan vi gick längs stranden tillbaka till vårt hus. Vi gick upp och gymmade, steamade och duschade. Vi kände oss så himla hälsosamma! Senare tänkte vi ta bussen bort till Gallerian men så kom vi på att det stänger klockan 18 på söndagar så vi tog en promenad till Las Olas blvd istället. Det är en jättefin gata med fina restauranger och dyra affärer. Vi gick och tittade lite i affärerna och Johanna hittade en superfin kavaj som otroligt nog var på halva priset - så hon slog till! Därefter gick vi till Cheesecake factory för att äta lite. Där var det väldigt tjusigt och vi fick ett bort ute. Vi beställde in pasta carbonara och en pasta med kyckling och soltorkade tomater. Det var sjukt mycket mat, men underbart gott! Så vi satt där och åt och snackade och hade det så mysigt. Jag förundras fortfarande av värmen här. Det är fantastiskt at det kan vara så varmt, även sent på kvällarna. Det är något som jag vet att jag kommer att sakna när jag kommer hem till kalla Sverige igen. Mörkret kommer ganska plötsligt här. På dagarna är det ett alldeles särskilt ljus, det är liksom väldigt starkt och vitt men runt sju på kvällen börjar det mörkna och halv åtta är det kolsvart.

När vi ätit upp vår pasta var vi så mätta att det inte fanns någon plats för ens en liten smula cheesecake. Vilket kändes lite tråkigt eftersom deras ska vara något utöver det vanliga. Så de återstår att prova. Jack kom och hämtade oss i hans svarta gigantiska Escalade. Nu är jag så mätt och trött att jag snart stupar i säng.  Good night!

  

Promenad längs stranden mellan Mariott och vårt hem.

 

Så underbart!

 
 
Ingen bild

Ingela (på Villan)

28 september 2009 18:13

Hej Ebba!
Gud vad härligt du ser ut att ha det!! Blir otroligt avudsjuk på dig! Ha det så bra och var rädd om dig. Kramar från Ingela

 
Ingen bild

Ebba svarar

29 september 2009 04:15

Hej Ingela!
Vad glad jag blir att du läser min blogg! :) Ja, det är otroligt härligt här.
Jag hoppas allt är bra med dig och familjen! Ta hand om dig du med! Och håll ett öga på mamma nu när jag inte är hemma och kan hålla koll på henne. ;)
Kramar!!

 
Ingen bild

Nils

29 september 2009 08:41

Jävlar vilken båt! Tänk att ha den i Herten :P

 
Ingen bild

Ebba svarar

29 september 2009 14:08

Jovisst, det vore nått det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba Eriksson - 29 mars 2014 12:00

Nytt namn på bloggen!    Kika in denna: http://ebbas30sekunder.tumblr.com     ...

Av Ebba Eriksson - 23 mars 2014 23:14

Nya tider kräver ny blogg!  Kika in: http://ebbamatildaeriksson.tumblr.com   Bloggen har jag döpt till "30 sekunder Ebba". Tanken är att jag ska lägga upp ett inlägg om dagen, men då kan det vara allt från bilder, videos, citat eller blogginläg...

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2014 23:31


Varför kan jag aldrig komma i säng i tid?! Klockan blir alltid på fel sida om dygnet innan jag gjort klart allt som ska göras och kommit till ro för att krypa ner i sängen. Det är tur att jag inte är  beroende av en viss mängd sömntimmar, och det är ...

Av Ebba Eriksson - 25 februari 2014 23:07

Börjar känna att min praktik närmar sig. Snart blir jag en Stockholmsbrud! Och kanske även en dataspelsnörd... Ska bli himla spännande. Jag börjar längta till att få skapa mig en vardag på ett nytt ställe. Har gjort det ett antal gånger tidigare ...

Av Ebba Eriksson - 11 februari 2014 20:07


Ikväll jag jag varit inspirationsföreläsare på Venture cups kickoff i Umeå. Det var himla kul! Kring 50 personer var samlade för att lära sig mer om denna fantastiska tävling. Jag hoppas att många anmäler sig och får vara med på detta fantastiska äve...

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards