Ebbas dagbok

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Ebba Eriksson - 7 april 2013 22:44

Idag, söndag, var också en härlig dag. I kulturens tecken. Spenderat 4,5 timme på museum med fina Julia. Var på Konsthögskolan och Bildmuseet. Museum och konst ger sån ro. Balsam för själen. Konsten kan framkalla nya tankar, känslor och frågor. Ge perspektiv på livet. Den kan vara konstig, vacker, ful, upprorisk eller bara vara. Jag gillar konst som bara är. Är av ingen speciell anledning. Bara finns där. Utan logik. Det minskar min prestationsångest. Jag behöver inte alltid åstakomma något, göra något av en anledning, ibland räcker det med att bara vara. Bara finnas.

Konst har den fantastiska förmågan att låta oss hitta till nuet. Medan du tittar på ett konstverk kan du inte fundera på igår eller imorgon. Inte minnas och få ångest. Inte vara nervös för vad som kommer och bli orolig. Du suger in det du ser. Det du känner. Jag tror det gör att vi mår bra. Att vara i nuet.

Av Ebba Eriksson - 7 april 2013 22:34

En sån helg! En så välbehövlig helg. Ny energi. Nya perspektiv. Nya funderingar.

Var på festival igår. Umeå Open. Såg bland andra Gnucci, Mando Diao, Frida Hyövinen, Hästpojken. Så skönt att få vara på konsert och känna musiken. Andas musiken. Vara musiken. Jag älskar känslan och den ger mig nya känslor och energi! Var där med min energikälla Bea! Alltid så skoj att vara med henne! Förfestade med ett gäng nya människor vilket var mycket kul och givande!

Gnucci, vilken kvinna! Lätt bäst på hela festivalen! Attityd, stå upp för sig själv, ge gärnet och grym musik! Hoppas på att se henne fler gånger!!

Bilder:
1. #MandoDiao
2. #Gnucci
3. #FridaHyövinen
4. #Ebbis&Beis #SexyAndConfusedFaces

Ovido - Quiz & Flashcards