Ebbas dagbok

Alla inlägg den 30 april 2013

Av Ebba Eriksson - 30 april 2013 13:38

Ett recept på motivations-bollar:

Blanda:
50 g rumsvarmt smör
1,5 dl fiberhavregryn
0,5 dl socker
0,5 tsk vaniljsocker
1 msk kakao
1 mak kallt kaffe
Rulla till bollar i linfrö och jordgubbssocker (om du råkar ha det hemma)

Bara att njuta av emellan tentaplugget!

Av Ebba Eriksson - 30 april 2013 08:13

Gaaa! Börjar morgonen med att bli förbannad! Förbannad av att titta på Nyhetsmorgon. Jag är förbannad på Peter Jhide! Vilken tönt!

En kvinnlig kock ska visa tips på att grilla. Hon visar en marinad, glaze och en rub. Varpå Peter säger "Något för männen". En stund senare berättar kocken att efter pausen ska hon lägga köttet på grillen och visa hur man ska göra varpå Peter säger till henne: "Då ska jag visa dej hur man ska göra!". Sen stängde jag demonstrativt av.

Hur kan han yttra sig så klumpigt? Varför är att grilla så manligt? Varför är det bara männen som ska lyssna och hur kan han tro att han är bättre att grilla än en stjärnkock bara för att han är man?! Ghaaa!

Jag kan tycka att köns och genusfrågor ibland går för långt men Hen och allt som är på gång men det här tyckte jag var att verkligen inte borde finnas 2013. Det är inte rätt att enda gången männen förväntas hjälpa till i köket är när de står vid grillen med en bärs i handen! Nu var det kanske inte riktigt så Peter Jihde menade men samtidigt tycker jag att han borde inse hur många kvinnor det finns som är duktiga och intresserade av att grilla. Nu är jag inte så intresserad just eftersom jag varit vegetarian länge och inte riktigt kommit igång med köttätandet ordentligt men bara för sakens skull blir jag så pepp på att bli årets grillmästare och visa Jihde att tjejer kan -så kan han stå i köket och blanda ihop en liten sallad. *Fnys!

Ovido - Quiz & Flashcards