Ebbas dagbok

Alla inlägg den 25 april 2013

Av Ebba Eriksson - 25 april 2013 22:36

Ikväll var jag på ett fantastiskt event. Jag visste inte riktigt vad jag gav mig in på då jag cyklade ner till Studion nere på stan där Dohi Sweden håller till. Det jag visste var att det var ett av fyra event som alla kommer handla om idéer och affärsutveckling, att det skulle bjudas på middag och att jag inte kände någon av de anmälda deltagarna. 


Som alltid vid den här typen av event som har at göra med någon form av entreprenörskap är det alltid lätt att lära känna människor. Alla är så öppna -så just sista delen av mina förväntningar var ju inga problem. Kvällen bestod av kortare föreläsningar av bland andra Emanuel Dohi och Olle Håff -som  var mycket inspirerande. Sedan blev vi uppdelade i team och fick brain-storma fram idéer. Oj vad många galna, roliga, häftiga, knasiga idéer vi fick fram. Efter en process av rangordning, utvärdering och analysering av idéerna hade varje team en idé som vi satte ihop till en 1-minuts-pitch. Alla imponerade med fräcka idéer!


Längtar till nästa event, men får hålla mig till 7:de maj. 


 

Av Ebba Eriksson - 25 april 2013 12:20

Ibland blir man alldeles stum av förundran över allt man lär sig på Universitetet. Som idag tex. Visste ni att det krävs mer kompetens att arbeta som läkare än att arbeta på McDonalds? Det vet vi nu, 80 studenter, efter tre timmar föreläsning. Som sagt, blir alldeles stum.

Ovido - Quiz & Flashcards