Ebbas dagbok

Alla inlägg den 12 april 2013

Av Ebba Eriksson - 12 april 2013 22:28

När jag vaknade i morse fick jag panik! Känslan av att det är ljust ute och solen tjuvkikar in är inte vad jag brukar mötas av 4.50 när klockan ringer. Den känslan sa att "Ebba nu har du sovit över!". Men så var det ju inte! Det börjar bli ljust ute. Riktigt ljust. Så det var med ett leende som jag cyklade till jobbet i morse genom ett nyvaket Umeå.


Från det ena jobbet till det andra. Från frukostvärdinna till Uminovas kommunikatör. Jobbade tillsammans med sprudlande Annette ( kika in hennes blogg genom att klicka på hennes länk längst ner till höger! Varmt rekommendera att ni följer denna drivna och härliga tjej!) på ett event som kallas "Räkmackan" som kommunen anordnar för att locka studenter till att stanna i Umeå. Det var riktigt kul och träffade nya samt välbekanta ansikten.


En eftermiddag med plugg (ja, det har inte prioriterats denna vecka så det blir till att ägna några timmar till detta denna helg eftersom duggan hägrar på tisdag) och så en kväll med vänner och sushi. Bra avslut på veckan.


Nu är jag dödligt trött. Måste börja hitta tillbaka till min rytm igen. Imorgon blir det lite hotell-jobb igen. Så det är bara att bita i. På söndag då ska jag sova!


Bilderna är tagna imorse. Strax innan sex då jag anlände till jobbet och fascinerades över ljuset!


Ovido - Quiz & Flashcards