Ebbas dagbok

Direktlänk till inlägg 13 september 2009

Barnkalas, stranden, bröllopsintrång.

Av Ebba Eriksson - 13 september 2009 23:45

Idag var det barnkalas för Lukas som fyllde 4 år. Kalaset var på ett ställe som heter Jumpers. Där fick alla barnen hoppa i hoppborgar, spela bowling, dansa discodans, äta pizza och tårta. Alla barnen hade superkul!


En av mammorna där var från Sverige och Örnsköldsvik. När vi berättade att vi önskat att vi var i Övik i helgen för att dansa på dansmaran, tyckte hon att vi var knäppa - "Hur kan man vilja byta bort det här för att vara i Övik?". Ok, det kanske är ett paradisland vi lever i, men dansmaran i Övik är något alldeles speciellt. :)


På eftermiddagen låg jag och Johanna nere på beachen och hade det skönt ända tills det kom in ett stort oväder så vi gick upp till oss. Efter en liten tupplur gick vi in på gymmet och tränade lite. Det var skönt. Sedan gick vi in till spa-avdelningen och steamade, hade ansiktsmask och kropspeeling :)

Utanför där finns det en stor lokal fär man kan sitta i sköna soffor, titta på DVD mm och i kväll var det en stor fest där. De var hur mycket folk som helst och vakter som stod i korridoren. Det var tydligen en bröllopsfest för när vi satt i bastun med ansiktmaskerna på oss såg vi bruden komma in i  en underbar bröllopsklänning för att gå på toa. Vi brukar kunna duscha där inne efter att vi har bastat men i duschen låg en massa kläder och smink som några magdansöser hade lämnat. Så det kändes lite pinsamt att behöva ta sig ut bland festfolket endast iförda topp och handduk. ;) Men det gick bra.


Nu har vi suttit på terassen igen och käkat glass samt snackat om hur vi vill att våra bröllop ska se ut. :)

 
 
Ingen bild

peter

14 september 2009 12:48

Trevligt, hur ska ditt bröllop se ut?

 
Ingen bild

Ebba svarar

14 september 2009 18:22

Det ska vara jättefint och helst utomhus med många gäster. Jag ska ha en underbart vacker klänning och likaså brudtärnorna och du ska vara stiligast av alla. Bröllopsresan ska gå till någon Karibisk ö eller till en underbar strand i Thailand. Vad säger du? hihi

 
Ingen bild

Peter

14 september 2009 21:11

Helt enligt mina planer :)

 
Ingen bild

Peter

14 september 2009 21:11

Fast jag vill nog vara i en kyrka föresten...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba Eriksson - 29 mars 2014 12:00

Nytt namn på bloggen!    Kika in denna: http://ebbas30sekunder.tumblr.com     ...

Av Ebba Eriksson - 23 mars 2014 23:14

Nya tider kräver ny blogg!  Kika in: http://ebbamatildaeriksson.tumblr.com   Bloggen har jag döpt till "30 sekunder Ebba". Tanken är att jag ska lägga upp ett inlägg om dagen, men då kan det vara allt från bilder, videos, citat eller blogginläg...

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2014 23:31


Varför kan jag aldrig komma i säng i tid?! Klockan blir alltid på fel sida om dygnet innan jag gjort klart allt som ska göras och kommit till ro för att krypa ner i sängen. Det är tur att jag inte är  beroende av en viss mängd sömntimmar, och det är ...

Av Ebba Eriksson - 25 februari 2014 23:07

Börjar känna att min praktik närmar sig. Snart blir jag en Stockholmsbrud! Och kanske även en dataspelsnörd... Ska bli himla spännande. Jag börjar längta till att få skapa mig en vardag på ett nytt ställe. Har gjort det ett antal gånger tidigare ...

Av Ebba Eriksson - 11 februari 2014 20:07


Ikväll jag jag varit inspirationsföreläsare på Venture cups kickoff i Umeå. Det var himla kul! Kring 50 personer var samlade för att lära sig mer om denna fantastiska tävling. Jag hoppas att många anmäler sig och får vara med på detta fantastiska äve...

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards