Ebbas dagbok

Direktlänk till inlägg 23 september 2009

En månad i Fort Lauderdale

Av Ebba Eriksson - 23 september 2009 04:30

Jag insåg precis att jag nu varit i Fort Lauderdale i en hel månad. Det är inte klokt vad tiden går snabbt! Jag tycker att jag har varit med om mycket spännande saker och jag har fått en hel del nya intryck.  Jag har insett att jag har vant mig vid den amerikanska rytmen, livet här har blivit min vardag och jag kallar Las Olas Beach Club för mitt ”hemma” (jag vet dock att jag alltid kommer vara en Hälsingetjej och att mitt sanna hemma är där). Det är konstigt egentligen vad man vänjer sig snabbt vid nya miljöer och livsstilar. Jag tror man gör det av trygghetsskäl. När man kommer till ett helt nytt ställe med helt nya människor måste man ställa om sig så att det nya till slut blir det som man känner igen och kan kalla sitt hem och sin familj. Om man inte skulle kunna ställa om sig så tror jag att det skulle vara jätte jobbigt. Då skulle man tänka allt för mycket på vad man har lämnat kvar hemma och allt det nya skulle kännas obekvämt och läskigt. Det är inte så att jag har glömt vart mitt riktiga hem är och vilken min verkliga familj är, jag tänker på dem varje dag, det är bara det att jag för trygghetens skull nu kan känna att jag har ett ”hemma ”här också.



Låter det snurrigt? Ja. Bäst att jag sover lite.


 

 
 
Ingen bild

Nils

23 september 2009 08:43

Tänk att det redan har gått en månad, det känns som det va igår man vinkade av dig på tågstationen :P

 
Ingen bild

Elin Svedberg

23 september 2009 10:23

Tänk vad fort tiden går! Redan en månad därborta.
Kul att ni kunde komma iväg och dansa av er lite :) Jag antar att du var riktigt danssugen ;) Många kramar!

 
Ingen bild

mamma

23 september 2009 10:34

Jag förstår dig precis. Du vet väl hur det känns när man bor på ett hotell när man är på solsemester? Man "känner sig som hemma" och det blir lite sorgligt när det är dags att åka hem till Sverige. Fort Lauderdale kommer alltid att ha en särskild plats i ditt hjärta, precis som Portland alltid haft i mitt.

 
Ingen bild

Sina

23 september 2009 19:03

vet precis hur det känns gumman fast att jag är säkert på att jag är hemma i Sverige lika mycket som i Tyskland! Det är så klart också på grund av dig och resten av mina underbara tjejer men också på grund av min "Svenska familj" =) Hoppas du ar det konon i fortsättningen gumman - älkar att läsa om ditt liv i USA! Ta hand om dig. Puss puss

 
Ingen bild

Peter

23 september 2009 20:46

Det var klokt! :) puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba Eriksson - 29 mars 2014 12:00

Nytt namn på bloggen!    Kika in denna: http://ebbas30sekunder.tumblr.com     ...

Av Ebba Eriksson - 23 mars 2014 23:14

Nya tider kräver ny blogg!  Kika in: http://ebbamatildaeriksson.tumblr.com   Bloggen har jag döpt till "30 sekunder Ebba". Tanken är att jag ska lägga upp ett inlägg om dagen, men då kan det vara allt från bilder, videos, citat eller blogginläg...

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2014 23:31


Varför kan jag aldrig komma i säng i tid?! Klockan blir alltid på fel sida om dygnet innan jag gjort klart allt som ska göras och kommit till ro för att krypa ner i sängen. Det är tur att jag inte är  beroende av en viss mängd sömntimmar, och det är ...

Av Ebba Eriksson - 25 februari 2014 23:07

Börjar känna att min praktik närmar sig. Snart blir jag en Stockholmsbrud! Och kanske även en dataspelsnörd... Ska bli himla spännande. Jag börjar längta till att få skapa mig en vardag på ett nytt ställe. Har gjort det ett antal gånger tidigare ...

Av Ebba Eriksson - 11 februari 2014 20:07


Ikväll jag jag varit inspirationsföreläsare på Venture cups kickoff i Umeå. Det var himla kul! Kring 50 personer var samlade för att lära sig mer om denna fantastiska tävling. Jag hoppas att många anmäler sig och får vara med på detta fantastiska äve...

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards