Ebbas dagbok

Alla inlägg under november 2009

Av Ebba Eriksson - 9 november 2009 01:30

Var iväg och dansade ikväll. Oj oj oj, säger jag bara!

 Mer får ni veta imorgon, för först måste jag sova. Klockan är alldeles för mycket!

Av Ebba Eriksson - 8 november 2009 16:45

Vi var på dop idag. Det var trevligt. Jag fick återigen ställa mig upp och prata i mikrofonen och säga vad jag heter och vart jag kommer ifrån. Det var många som kom fram efteråt och ville prata om Sverige, eftersom många av dem kom därifrån, hade varit där eller har släcktingar där.

-

På eftermiddagen har jag och Christine varit på Target och handlat. Nu blir det middag och sen ska jag iväg och dansa lite Swing. Läskigt, spännande, roligt? Vi får se.

Av Ebba Eriksson - 7 november 2009 23:15


Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.


 

Av Ebba Eriksson - 7 november 2009 22:30

Idag var det värsta regnvädret här i Portland. Jag kan inte fatta att det kan komma så mycket regn på så kort tid. På två timmar hade vi översvämning ute på gatan. Dessutom började det hagla. Meningen var att vi skulle åka till Farmers market idag för att köpa frukt och grönsaker, men tack vare det blöta vädret så hoppade vi över det. Istället blev vi hemma tills det hade lugnat ner sig lite och sen åkte jag, Christine och Linnea till en pysselbutik. Det var ingen liten butik. Det var som ett stort supermarket (tänk ICA-kvantum eller Rusta) med bara pysselsaker. Där fanns pärlor i alla former och färger, en uppsjö av scrapbooking, penslar, lera, färger, klistermärken, garn, ramar, mallar, mm mm mm. Jag trodde först att jag kommit till himmelriket! Det är en underbar butik och dit måste jag se till att bege mig fler gånger!

-

Efter besöket i lyckolandet släpte Christine av mig vid Lloyd-center som är ett stort köpcenter. Där vandrade jag runt i flera timmar. Jag handlade bl.a träningskläder, en skjorta, tofflor (äntligen) och en fleesjacka.

-

När jag kom hem slängde jag ihop en fläskpannkaka (amerikanarnas nya favorit) och Melanie och Denali kom över för att äta tillsammans med oss.

-

Imorgon ska vi till kyrkan igen. Denna gång är det dop och Christine och Kevin är gudföräldrar.

Av Ebba Eriksson - 7 november 2009 01:00

När Christine kom hem började vi titta på en film. Vi såg "Taken". Ursh vilken hemsk film! Titta inte på den, den får en bara att må dåligt.

-

Nu är det dags att sova i Portland. God morgon Sverige.

Av Ebba Eriksson - 6 november 2009 21:30

Idag känner jag mig bättre, inte deppig längre. Det är svårt att vara inställd på en sak men sedan göra något annat. Men jag antar att jag börjar vänja mig vid tanken nu.

-

Idag har jag tagit hand om flickorna igen. Efter frukost tog jag Linnea till pre-school  och därefter tog jag och Annali en två timmars promenad. Det kändes skönt och det var riktigt härligt höstväder. Vid lunch fick jag återigen kämpa med en trotsig treåring och tillslut fick jag henne att äta, gå på toa och lägga sig för att sova middag. När hon vaknade var hon på ett toppenhumör och hon var världens gladaste och charmigaste flicka – då glömmer man genast allt man hade i tankarna några timmar innan.

-

Nu sitter jag nere i min källare. Vi har ätit middag och nattat barnen och jag sitter och väntar på att Christine ska komma hem för hon åkte över till Melanie som tydligen stukat foten. Jag hoppas allt är bra med henne.


 

Sagostund innan läggdags.

 

Annali kör bilen. Henne kan man kalla "Happy baby".

Av Ebba Eriksson - 6 november 2009 18:45

Ursh!! Min bajsfobi har verkligen fått tåla mycket den senaste veckan. Med en pott- tränande treåring och en bebis som just börjat äta riktig mat får man se, känna lukten av och ta reda på mycket otäcka saker. Jag blir så äcklad! Jag antar att det inte finns något annat jag kan göra än att vänja mig, men hur lång tid tar det egentligen…

Av Ebba Eriksson - 5 november 2009 22:00

Klockan är bara 22, men jag är ändå supertrött! Det har varit en tuff dag idag. Jag sov ganska dåligt igår natt så jag kände mig mörbultad redan när jag vaknade. Hela dagen har jag tagit hand om Linnea och Annali. Det är inte lätt att ta hand om en treåring i trotsåldern (som dessutom pratar ett annat språk vilket gör det så mycket svårare att förklara och kompromissa på ett bra sätt) och en sexmånaders baby som skriker för att hennes tänder håller på att växa fram. För det mesta går det bra att ta hand om dem, Annali brukar kunna sysselsätta sig själv och somna ganska snabbt och Linnea brukar kunna sammarbeta, men idag var det inte lika bra. Jag känner mig så hjälplös när jag har gjort allt som jag kan göra för lilla Annali men hon ändå fortsätter att skrika. Jag fick henne dock att sova efter många om och men.

-

Vädret har varit jätte trist idag. Blåsigt och regningt. Jag känner mig lite deppig. Jag antar att det är ganska normalt att känna så ibland, men det blir extra jobbigt när jag inte är hemma med dem jag älskar mest. Jag försöker tänka positivt men det är svårt. Jag tror det är bäst at jag sover lite nu. Jag blir alltid så negativ när jag sovit lite så jag hoppas att jag känner mig bättre till mods imorgon.

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards