Ebbas dagbok

Alla inlägg under november 2009

Av Ebba Eriksson - 4 november 2009 23:15

Jag och Kathy har haft två underbara dagar i Vancouver D.C Jag visste inte att Vancouver var en sådan vacker stad. Jag älskar de skyhöga husen, de stora parkerna, vattnet som omger staden och de gigantiska bergen som reser sig runt omkring. Det är vackert!

Jag tror att vi lyckades klämma in så mycket sevärdheter det går at besöka på endast två dagar. Vi såg Stanley park, Queen Elisabeth park, Downtown, Gastown, Chinatown, Granville island, byggnaden där the EXPO var 1986, husen som byggs inför vinter OS i vilka tävlingsdeltagarna ska bo i samt en del restauranger och caféer. Det märktes att det är ett OS i staden snart för det byggdes och rustades överallt. Jag antar att de har bråttom nu för idag är det exakt 100 dagar innan allt drar igång. Det var kul att det var 100 dagar innan OS just idag för när vi var och skulle se och ta kort på "Nedräkningsstenen" mitt i staden stod det filmteam och filmade den, och ett av dem kom fram till oss. Så jag och Kathy är har varit på någon Kanadensiskt TV-kanal idag.^^

Vi bodde på ett hotell mitt i Downtown så på morgnarna när vi vaknade gick vi ner på gatan och in till något trevligt fik för att äta frukost. På kvällarna efter att vi ätit middag på någon restaurang, satt vi på rummet och spelade kort.

Jag har haft underbara dagar och jag måste tacka Kathy för allt hon har gjort för mig. Jag kan inte beskriva hur tacksam jag är. Hennes snällhet är enorm och oändlig!

Av Ebba Eriksson - 4 november 2009 20:30

Här bodde vi.


  China TownNedräkning till OS 2010   Downtown   100 dagar kvar.      Kathy och jag äter lunch.  


 

Utsikt från Stanley park. Visst är de vackert ?


        Totempåle         Gastown  

Av Ebba Eriksson - 1 november 2009 23:00

Imorgon åker jag och Kathy till Kanada. Vi ska ha en liten minisemester i Vanocover. Så jag kommer inte kunna uppdatera bloggen på tre dagar. Nya inlägg kommer på onsdagkväll (torsdagmorgon i Sverige).

-

See ya!!

Av Ebba Eriksson - 1 november 2009 17:15


Idag fick jag följa med familjen till deras kyrka på söndagsgudstjänst. Det låter kanske inte så värst spännande, men det kan jag lova att det var. Det var inte alls som att gå i kyrkan där hemma där det står en präst längst fram och läser ur en bibel och man sjunger några psalmer till orgelmusik. Här var det körsång, allsång, trummor, gospel och jazz.  Den underbara musiken gjorde att det kändes mer som om man var på en konsert än en gudstjänst. Prästerna var roliga de berättade om egna erfarenheter och skämtade och skojjade. Mitt i gudstjänsten fick alla resa på sig och gå runt och skaka hand med varandra och säga ”Peace”.  Det kändes först lite underligt men sedan kändes det riktigt roligt. När alla satt sig igen undrade en av prästerna om det fanns några gäster i församlingen, då fick jag resa på mig och säga i mikrofonen ” My name is Ebba Eriksson and I am from Sweden”. Mina ben kändes lite svaga när jag märkte att alla hade vänt sig åt mitt håll och att jag var tvungen att prata i mikrofon (jag hatar det), men det gick bra. De tyckte att det var häftigt att de hade besök från Sverige och de hälsade mig hjärtligt välkommen. 

Detta var en väldigt trevlig ny upplevelse jag kan samla i mitt upplevelseminne.

Av Ebba Eriksson - 1 november 2009 09:45

Vår Halloween startade med en brunch tillsammans med några goda vänner till Christine och Kevin. Brunchen bestod av pumpapannkakor, bananer och jordgubbar. Smaskens!

På eftermiddagen medan barnen sov middag gick jag och Christine en långpromenad i det härliga vädret. När vi kom hem började vi förbereda maten och jag bakade en kladdkaka som jag dekorerade med en fladdermus.  På kvällen kom Melanie, Denali och Ron och åt med oss. Det var trevligt. Efter maten var det dags för ”Trick or treat?”. Det var verkligen en upplevelse! Både Denali och Linnea var utklädda till Askungen och de var ursöta i sina prinsessklänningar,  tiaror och med sina pumpahinkar att samla godis i. Vi gick runt med dem och knackade på dörrar, sa ”Trick or treat”, fick godis och sa ”Thank you, Happy halloween”. Det där sista glömde små tjejerna ofta bort men vi hjälpte dem. De fick väldigt mycket godis. På gatorna mötte vi en massa utklädda barn. Vi mötte bl.a batman, feer, prinsessor, häxor, riddare, UFOn, en levande ipod, getingar m.fl Det var en perfekt kväll för ”Trick or treat”; det var en ganska varm kväll för att vara sista dagen i oktober och det var fullmåne.  Perfekt!

När vi gått runt vårt kvarter gick vi tillbaka hem igen och snaskade på lite godis. När vi hade fått barnen i säng var det dags för de vuxna att ha lite Halloweenfirande så vi gjorde Oboy-drinkar, åt av min chokladkaka, åt av Melanies hemgjorda saffranglass och tittade på film. När filmen var slut var det egentligen meningen att vi skulle gå och lägga oss men då kom vi på att vi skulle ställa tillbaka klockan en timme och det gjorde att det inte blev så sen så då var vi bara tvungna att spela lite spel.  Så jag Christine och Melanie satt uppe och spelade Skip-bo resten av natten.

 

De två prinsessorna ut på Trick or treat. Jag tror inte det kan bli mycket sötare än så här. 

 

Trick or treat?

 

Systrarna i härliga Halloween-kostymer.

 

Kevin som Julius Cesar och Annali som leopard

 

Tingeling

 

Happy Halloween!!

Av Ebba Eriksson - 1 november 2009 02:30

Happy Hallween allesammans!


Jag har haft en sjukt rolig dag och nu är jag sjukt trött för vi har spelat Skip-bo tills sjukt sent på natten.


Jag skriver mer om vår "Trick or Treat", min fladdermus-chokladkaka, och allt skoj som vi gjorde, när jag får tid imorgon. Nu måste jag krama kudden! Puss och god natt!


 

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards