Ebbas dagbok

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Ebba Eriksson - 21 januari 2010 23:45

Mamma och jag är nyss hemkommen från dans och därefter nattfika på ett mysigt café. Jag kunde, tro det eller ej, få med mig mamma ut för att swinga runt lite hör i Portland. Vi hade så roligt! Vi åkte dit till nybörjarlektionen så att vi skulle komma in i gängorna lite och därefter dansade vi loss. Det var mycket folk där som jag kände igen och både jag och mamma fick dansa mycket. Vi hade båda en mycket trevlig kväll. Det kändes lite sorgligt att det var sista gången för mig. Jag har verkligen älskat att gå ut och träffa alla dess hjörliga människor och svepas med av all dansglädje. Nu blir det istället hem till dansgolven i Sverige.


Jag vet inte om det var för att jag hade min snygga mamma med mig eller om det var för att jag använde mitt nya läppglans men vi lyckades på något knepigt vis få telefonnumret från två olika karlar. Tokigt!


Efter dansen kom Christine och hämtade oss och överraskade oss med att ta oss till ett café - MITT I NATTEN (eller ja, klockan 23.15) Vi åkte till ett superhäftigt ställe. Från utsidan såg det ut som en helt vanlig villa men inuti var det världens coolaste café. (Funky är ordet). Där fanns udda stolar och soffor, det hängde prydnadssaker i taket och knasiga målningar på väggarna. Vi slog oss ner vid ett bord och beställde varsin makalöst god eftterätt och en kopp te. Jag ställde ner min "brownie med varm fudge, glass och gädde på bordet men ungefär varannan minut fick jag dra tillbaka den för den kom allt närmre och närme mammas plats. Jag trodde hon var och nallade på min glass eller att jag blivit tokig, men då visade Christine att det runda bordet som vi satt vid snurrade runt. Sakta sakta. Det  förklarade varför tekannan helt plötsligt befann sig på andra sidan bordet. Helknasigt! Badrummet var också en upplevelse. Där stack det ner ett par ben från taket och väggarna var målade som om man var nere i ett hav. Efter att ha suttit på toa några minuter blev det plötsligt ljusare. Man trodde ju man blivit galen.


Nu är jag så trött och i natt har jag sällskap i sängen i natt utav mamsen. Mysigt med någon som kan hjälpa till att hålla värmen i min stora säng! :)   

Av Ebba Eriksson - 21 januari 2010 08:30

Igår kväll efter vår effektiva shoppingdag samlades vi allihop här hemma hos oss för att titta på gamla bilder från 1985 när Kathy, Christine, Kenny och Melanie var i Sverige. Det var så otroligt roligt att se. Jag såg bilder på min mamma och moster i hysteriska 80-talskläder och frisyrer. Jag såg stiliga morfar och sköna mormor och underbara gammelfarmor och hjärtliga gammelfarfar. Jag såg också en massa platser som jag känner igen, men som de såg ut för 25 år sedan. Det var fruktansvärt roligt och det var så vackra bilder. Vi såg dem på en stor vit duk från en projektor vilket gjorde det hela ännu mer stämningsfullt.


Sommaren 85: Maggan och Rubens bröllop. Fv. mormor, Gun, Gammor Ingrid, Gaffar Sigge, Kenny, mamma   Sommaren 85: Sigge, Ingrid, Christine, Maggan, Mormor, Melanie, Åsa, Kenny, Stig.   Sommaren 85: i Alfta   Sommaren 85: storfika i Alfta   Sommaren 85: Sigge och Melanie   Sommaren 85: Brotoret, Bollnäs.   Sommaren 85   Sommaren 85


Vinter 2010: Annali

   

Vinter 2010:Ebba och Annali

  Vinter 2010: Denali

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards