Ebbas dagbok

Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Ebba Eriksson - 22 januari 2010 23:15

Ursh, idag mår jag inget vidare. Har haft ont i hals och huvud i flera dagar och nu har det slagit ut i en riktig förkylning. Känner mig trött, hängig och snorig. Jag hoppas det går över fort!


Det var bra att jag hade mamma här idag. Det gick så mycket lättare då. Hon kunde ta hand om Annali medan jag gick med Linnea till skolan och sedan när jag hämtade henne. En skön förmiddag var det.  Kändes lite vemodigt eftersom det är min sista jobbardag. Sista dagen ensam med flickorna.


På kvällen åkte vi till Kathy och John för att ha lite kvällsfika. Tom, Tami, Thomas, Signe, Melanie, Denali, Sally och Robert var också där Det var mycket trevligt. Jag fick en avskedspresent av Tom, Tami, Thomas och Signe. Thomas och Signe hade ritat en varsin teckning till mig. Så sött! Jag älskar barnteckningar! Och så fick jag en Starbucksmugg. Så väldigt snällt och omtänksamt av dem. Jag kommer sakna dem mycket.


När vi kom hem var klockan strax efter tio och jag började på med lite packning. Nu har jag vikt ihop alla min kläder och lagt ut dem på golvet. Det är vääldigt mycket. Det ska bli himla spännande att se om allt kommer få plats: – Ytterst tveksamt.


Jag har haft samma dröm flera nätter nu. Jag drömmer att när jag kommer hem till Sverige igen kommer jag vara så fet att jag inte kommer in genom dörren. Hemskt! Jag vet att jag har gått upp en hel del kilon men jag hoppas verkligen att det inte är så illa! Jag har bestämt mig att när jag kommer hem blir det hårdkörning och jag ska komma i mitt livs bästa form!

Nu blir det en lång natts vila och jag hoppas jag slipper en massa tjocka drömmar. I morgon blir det ett sista besök till Downtown och så ska vi träffas allihopa här hemma på kvällen. Jag ser fram emot en trevlig och händelserik dag!

  Så här lycklig var Annali idag, för hon fick sin 6e tand i natt :)   Bild från det coola cafét vi var på i gårkväll, med bordet som snurrade runt.   En till bild från igår kväll.

Pratade lite med Peter idag. Kändes härligt! <3 Snart får jag se honom på riktigt igen och inte bara på nån dataskärm. Ska bli underbart!



 

Bild från igår när vi var till Grant Park.

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards