Ebbas dagbok

Alla inlägg under februari 2013

Av Ebba Eriksson - 12 februari 2013 09:37

Jag är en ful vana. Något jag borde försöka bli av med. Jag har en förmåga att stoppa huvudet i sanden. Skjuta upp. Ignorera att ta tag i saker som jag tycker känns jobbigt. Tungt. Stort. Efter ett tag har jag en lång lista på bara jobbiga saker som jag verkligen måste ta tag i. Antar att det här är en väldigt männsklig grej, egentligen. Det handlar ju faktiskt bara om att ta sig tid och göra. Bara göra. 


Vissa morgnar vaknar jag och vill vara effektiv. Beta av hela min lista av jobbiga saker så att mina axlar kan bli lite lättare. Idag var en sådan morgon. Jag började med att skriva upp på en lista de saker jag måste göra idag. De telefonsamtal jag måste ringa. Mail jag måste skicka. Saker jag måste kolla upp. Efter varje punkt på listan satte jag en tidpunkt. Några saker sparar jag till eftemiddag (ok, skjuter upp det igen, men jag behöver inte göra ALLT på en gång). Huvudsaken är att allt blir gjort idag. Sen behöver jag ju en belöning också. Att gå och simma några km blir en fin belöning! God Morgon! 

Av Ebba Eriksson - 11 februari 2013 22:44

Fys-träning. Ingen mys-träning. Hård-träning. Svett-träning. Närmare 1,5 timme svettas. Pulsen på max. Kroppen på gränsen. Halva tiden styrka och därefter kondition. Glömma alla världens problem för en stund. Låta kroppen jobba. Känna kroppen. Känna hjärtat som pumpar. 


Jag tackar min kropp för att den kan prestera så bra och att den fungerar som den ska:) Jag tror att sån här typ av träning hjälper mig att prestera på max i många andra situationer, även utanför träningsanläggningen. Jag vet att i den stunden som jag tror jag ska bryta ihop, att musklerna inte klarar mer att orken är slut, då finns det mer kvar att ge! Det är i den stundern jag tar i lite extra. Krafterna finns där, och det är tjurskallen i mig som ser till att jag får ut dom. Så även ett tack till tjurskallen i mig som ser till att jag inte ger mig! Som alltid ser till att jag envist tar mig igenom motgångar, tuffa uppgifter och vågar kasta mig ut i nya spännande saker! 


Hoppsan hejsan, uppumpade biceps ikväll! Armhävningarnas förtjänst! 

    


Av Ebba Eriksson - 11 februari 2013 12:43

Dagen motiveras av att ikväll få kötta. Pulsa. Svettas. Springa. Hoppa. Kuta. Ge musklerna vad de tål. Tänja gränser. Ikväll blir det fys. Fysträning med Barbro.

Av Ebba Eriksson - 11 februari 2013 11:10

Här har ni en tjej som längtar efter tygskor, vårjackan och solbrillor.

Av Ebba Eriksson - 10 februari 2013 21:44

Ännu en helg till ända. Visst skulle jag nu kunna beklaga mig över att det nu är en hel arbetsvecka till nästa helg. Kasta ur mig söndagsångest och klaga över att imorgon är det måndag igen. Men nej, jag är spänd av förväntan inför kommande vecka! Varje dag händer det nya spännande saker. Det är inte nödvändigtvis stora saker, men saker som får mig att utvecklas och det är just dessa som ger mig mening. Jag hoppas fler får känna som jag, att söndagkvällarna är avstampet. Avstampet mot något nytt, något spännande och okänt. Vart befinner vi oss om en vecka? Ja, antagligen i samma rum, på samma stol, men förhoppningsvis har vi vuxit lite. Blivit lite klokare, fått några nya erfarenheter, nya tankegångar och kanske lärt känna någon ny människa eller lärt känna en ny sida av en människa vi redan känner. 


Ha en utvecklande vecka! :) 


 



Av Ebba Eriksson - 8 februari 2013 18:39

Av någon anledning hamnade mitt fredagsinlägg som Utkast. Så därmed såhär på söndagskvällen publecerar jag som om det vore fredageftermiddag! 

 

Förmiddagen: föreläsning. Eftermiddagen: skolk! 
För vem skulle inte skolka en räknelektion i NEK för en kick-off med Venture-cup? Där föreläsningar om entreprenörskap, säljteknik och kreativitet ingår?! Så intressant, så givande och energisprudlande att jag lätt offrar en lektion och ta igen den vid annat tillfälle. 
Jag har börjat tänka mer och mer på hur jag ska prioritera min tid för att utvecklas som mest. Mellan valet att grotta ner mig i räkneuppgifter eller att lyssna på och lära känna alla dessa fantastiska människor var valet enkelt. Det är ju bland dessa människor jag hör hemma! En massa trevligt mingel, goda snittar, vin och bubbel gjorde ju bara "skolket" ännu mer legitimt! Trevlig fredag alla! :))

Detta eller lektion...? Humm...

Vem kom på denna sjukt fiffiga uppfinning? Nu kan man ju mingla, dricka och äta. SAMTIDIGT!

Fick återigen lyssna på och mingla med min absoluta idol. Entreprenören Emanuel Dohi!

Av Ebba Eriksson - 8 februari 2013 12:43

Föreläsningar, kick-off och lektioner tas igenom med sikte på kvällens aktivitet! Cleo!!

Av Ebba Eriksson - 7 februari 2013 19:04

Allt oftare överraskar jag mig själv. Överraskar mig med saker jag vågar göra, saker jag presterar riktigt bra på och lyckas med. Saker jag tror att jag inte kommer fixa. Nu senast med duggaresultatet. Toppresultat, och jag som inte pluggade under helgen. Böckerna låg under en stol på hotellrummet. Måste ju ha varit dansglädjen som satt kvar i kroppen och peppade min hjärna att skriva en jäkligt bra dugga!

Ett glädjehopp! :))

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards