Ebbas dagbok

Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Ebba Eriksson - 1 oktober 2009 19:00


Det var något alldeles extra att se de två busbarnen Lukas och Junior på skridskor! De såg så coola ut i sina hockeytröjor och hjälmar, men så borkomna med sina vingliga skridskor ute på den hala isen.  De fick en varsin rollator att hålla sig i för att kunna hålla balansen. Från början ville inte Junior ut på isen, han bara grät och grät. Men efter att ha stått på skridskorna en stund insåg han att det faktiskt var ganska roligt och inte så läskigt som det först verkade. Det var sjukt kul att se hur både Lukas och Junior utvecklades i sina skridskofärdigheter under dessa 45 minuter. Från att de rangliga krabaterna tog sina första pyttesmå osäkra steg på isen med krampaktiga tag om sina rollatorer till att, åtminstone Lukas, tog sina första skär på egen balans. Det var imponerande!

Jag lägger ut bilder i veckan!

Av Ebba Eriksson - 1 oktober 2009 12:45

Idag har det varit städning och tvättning för hela slanten!  Nu i eftermiddag ska jag följa med till ishallen och se när Junior lär sig åka skridskor. Det känns lite sjukt att åka till en kall ishall när det är 35 grader utomhus. Det är inte vad man tänker sig ska finnas i Florida.

-

Efter hockeyn följer jag med Annika och Jack hem till dem och så bor jag där resten av helgen. Skojigt!Glad

 

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards