Ebbas dagbok

Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Ebba Eriksson - 21 oktober 2009 22:45

Hejsan svejs!

-

Idag var det Melanies födelsedag. Det var meningen att vi skulle fira det hemma hos henne ikväll, men under dagen blev hon sjuk så hennes födelsedagsfirande har blivit framskjutet några dagar. Vi han dock fira henne lite under dagen innan hon blev dålig: Kathy bjöd oss tjejer på fika på ett mysigt cafe. Det var trevligt!

-

Så istället för att vara på födelsedagskalas blev det en mysig hemmakväll. Jag lagade fläskpannkaka, som blev supergod och mycket uppskattad av amerikanerna här i huset.

-

I eftermiddag motionerade jag igen för första gången sen jag kom hit. Det var så skönt! Jag tog på mig löparskorna och sprang runt parken och runt en massa "blocks" här i närheten. Det har känts lite jobbigt de senaste dagarna eftersom man äter så mycket onyttigt här och motionerar minimalt. Jag som hade planerat att komma hem till Sverige vältränad och brun, nu lutar det mer åt att jag kommer hem fet och blek. Jag ska dock göra allt jag kan för åtminstonde komma hem i samma form som jag åkte.

-

 

Denali mumsar på en smarrig kaka!


   

Annali- Hon är underbart söt! Hon passar bra i klänningen som vi skickade från Sverige.


Kathy, hon är bland de snällaste och godaste människorna som finns.


Melanies födelsedag firades med en fika!Här är Melanie och Linnea.


       Ebba och Linnea bakar rulltårta. Mums mums!


Middagen serverad! På dagens meny var det svenska fläskpannkaka.


Av Ebba Eriksson - 21 oktober 2009 01:15

Ikväll var jag och Christine hem till Melanie för att vara med på Naked lady party. Vi var 8 stycken ladies som bytte kläder, smycken, skor och väskor med varandra. Idén var att man skulle ta med sig saker som man hade tröttnat på eller växt ur så att någon annan skulle kunna få nytta av dem istället. Eftersom jag är på resande fot har jag bara med mig kläder som jag tycker om att använda så jag kunde inte bidra med något. Men de andra hade mycket att bidra med så jag tror inte att det gjode så mycket. Jag kom dock hem med en kavaj, en topp, en blå kjol med hög midja, ett par örhängen och en kuvertväska. Det var en rolig kväll med en del vin, choklad och en massa tjejsnack.


Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards