Ebbas dagbok

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Ebba Eriksson - 15 oktober 2009 21:00

När jag steg av planet på flygplasen visste jag inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Det var en riktigt stor flygplats. Jag följde strömmen och hoppades att den skulle leda till där man kan hämta bagaget. Men jag han inte så långt, för på vägen dit så såg jag två välbekanta ansikten. Jag såg Melanie och Christine och de höll denna skylt i sina händer. Kan ni förstå hur underbart det känns att mötas av en sådan skylt och hur det värmer i hjärtat? Jag blev så glad och rörd att tårarna tittade fram.

 

Av Ebba Eriksson - 15 oktober 2009 20:30

Igår fick jag reda på att det bor en orm i mitt rum (!). Jag hade inte sett den innan, men den bor i ett akvarium nere hos mig. Det är Kennys fast den bor här hos Christine och Kevin. Jag som alltid haft en liten fobi för ormar. Nu tycker jag att det är lite läskigt varje gång jag ska gå ner till mitt rum. Tänk om den rymmer och börjar slingra omkring på golvet? Ursh ursh ursh! Jag tror att den är ganska säker inne i sin bur, men man kan ju aldrig vara riktigt säker. Fy sjutton! Jag sover i samma rum som en orm!!!!


 

Av Ebba Eriksson - 15 oktober 2009 19:15

Idag har Melianie och Denali varit här i Christines hus. Jag, Linnea, Denali, Annali  och Melanie har lekt, spelat spel, läst böcker. Vid lunchtid kom Kathy och gjorde "peanutbutter and jam" smörgåsar. På eftermiddagen sov småtjejerna ganska länge så jag och Melanie satt och pratade om allt mellan himmel och jord. Senare kom Kevin och Christine hem och då blev det ganka stressigt för vi skulle iväg på "Swedish dance". Så vi hoppade alla in i bilarna. På "Swedish dance" var det et 20 tal barn. Jag fick vara med och de tyckte att det var ganska häftigt att jag var från Sverige och kunde prata svenska. Jag fick vara med och dansa "Små grodorna", "Räven raskar över isen", "Hej tomtegubbar" och vi sjöng "Luciasången". Det var verkligen kul, men det kändes ganska absurt att vara här i Portland, Oregon, USA och hoppa runt till små grodorna.



Linnea leker och är glad.



Denali leker också.



Linnea, visst är hon söt?

 


 Och Denali, söt som en docka!


 

Underbart söta Annali!



Jag och Denali tittar på "Swedish dance".


Jag är med och dansar ;)



Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards