Ebbas dagbok

Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Ebba Eriksson - 17 oktober 2009 23:45

Nu har jag äntligen köpt lite varma kläder att ha på mig. Det känns så skönt! Jag var dock inte och shoppade med Melanie eftersom lilla Denali blev sjuk (hon har dock blivit mycket bättre under dagen). Jag och Christine var och shoppade en liten sväng på eftermiddagen. Jag köppte två par koftor, två långärmade T-shirts, en mysig väst, ett par jeans, ett par pyjamasbyxor och två par leggings. Jag måste dock ha ett par varma skor, ett par tofflor och en varm jacka också, men det han vi inte med idag så det får bli under någon annan shoppingrunda.Jenasen och väste köppte jag på min och Johannas favorit affär- Forerver 21 och resten köpte jag på Old Navys. :)

-

På förmiddagen var jag, Kevin och småflickorna ute på sightseeing. Kevin visade mig bl.a the rose garden som är en stor rosträdgård här i Portland. Det var 100-tals olika sorters underbart vackra rosor. Det var riktigt roligt att se. Det var synd att det började spöregna på oss bara (regn är något som jag troligen får börja vänla mig vid, för här regnar det nästan alltid) för om det vart bättre väder hade vi kunnat stanna lite längre. Det är fantastiskt fint här nu för alla löven sprakar av olika höstfärger. Träden är otroligt stora och täta här. Ibland täcks vägarna av ett tak av grenar från träden, det är väldigt fint.

-

Ikväll har vi haft spelkväll. Några goda vänner till Christine och Kevin kom hit. Vi åt pizza och till efterrätt var det äppelpaj med glass. Vi spelade bl.a.Uno Det var roligt. Jag tror det är bra för språkinlärningen att spela lite spel.

-

Nu ska jag sova och det ska bli så skönt!

            

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards