Ebbas dagbok

Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Ebba Eriksson - 13 oktober 2009 16:00

Nu sitter jag i sängen i min lilla vrå nere i källaren. Det är kallt här! Jag anta att det känns så kalt mest för att jag inte är van vid kyla. Om man har vistats i 35-40 graders värme i 6 veckor är det kanske inte så kostigt att 12-18 grader känns som bitande vinter.  På lördag tror jag att jag och Melanie ska gå och shoppa så att jag kan hitta lite varma kläder.

-

Idag när jag satt vid datorn och skrev lite hörde jag att det var något som lät lite underligt ute i köket.  Christine var på jobbet och Kevin låg och sov med båda barnen så det kunde inte vara någon av dem. Väl ute i köket upptäcker jag att bakdörren står öppen.  Jag tyckte det kändes lite kusligt. Jag stängde dörren igen, men det tog mig inte många sekunder innan jag kom på mig själv med att undra ”Vart är katterna?”. De har två katter här Greys och Kelly, som är innekatter (!). ”Oh no!”. Så jag satte snabbt på mig skor och jacka och begav mig ut på kattjakt. Den första hittade jag ganska snabbt, han satt och stirrade upp i ett träd, men den andra var som bortblåst.  Jag letade på hela baksidan och sprang runt huset- men ingen katt. När jag väl gett upp så tog jag ändå ett varv till och då hörde jag någon jama under en buske och katt nr 2 kikade fram. Åå vilken lättnad!

-

Idag på eftermiddagen var vi över till Melanies hus. Jag och Linnea var där en stund för att Kevin och Christine var på föräldramöte.  Linneas kusin Denali är precis lika söt och charmig som Linnea. De är verkligen underbara små flickor. Linnea är smart och är väldigt lillgammal, vilket jag tycker är så charmigt. Man får ibland intrycket av att det är en liten tant instängd i en 3 årings kropp.  Hon kommer med underbara kommentarer och hon uttrycker sig alltid så vänligt. Denali är hur söt som helst också, hon ser ut som en liten ”Skrållan”. Med sina underbara lockar och söta leende kan hon få vem som helt att bli glad. Hon är ganska högljud och är en riktig tuff tjej.

-

Det känns så bra att vara här i Portland. De är så snälla mot mig och fast jag inte ens varit här i ett dygn ännu så känns det som om jag är en del av familjen. Jag blir så glad av deras vänlighet.   

Av Ebba Eriksson - 13 oktober 2009 16:00

Ursh vad det ar kallt har! Jag har inte frysit pa en och en halv manad och sa kommer jag hit och mina hander ar alldles vita. Inte har jag nagra klader att ta pa mig heller. Jag hoppas verkligen att jag kan komma ivag och handla nagot varm att ta p[ mig. Jag skulle sa garna vilja ha ett par raggsockor, en varm jacka, ett par jeand och en mysig tjocktroja. Ute blaser det storm och jag inser att jag verkligen det ar h[st. Brr..

-

Det var ganska lustigt igar faktiskt. Da sag jag palmer i Ft.Lauderdale, Florida. Katusar i Phoenix, Arizona och lovtrad i Portland, Oregon.

Av Ebba Eriksson - 13 oktober 2009 15:45

Hejsan!

Nu sitter jag vid datorn hemma hos Christine och Kevin. Pa tangentbordet finns inte de tre sista bokstaverna i det svenska alfabetet, sa jag hoppas ni forstar vad det star i alla fall.

-

Min flygresa gick bra igar. Det var langt och jobbigt att sitta sa m[nga timmar men det gick bra. I Phoenix fick jag hjalp utav en valdigt snall kvinna att hitta till min gate. Jag vet inte vart jag hade kunnat hamna om utan henne.

-

Framme i Portland mottes jag utav Melanie och Christine pa flygplatsen och de hade gjort en stor skylt dar det stod: Welcome home Ebba. Det var sa himla snallt och det kandes sa underbart bra! Vi akte hem i Melanies bil, som tro det eller ej inte ar automat. Vi pratade om allt mojligt i bilen och jag tycker det kanns lite svart att inte kunna uttrycka mig som jag ar van vid eftersom spraket hindrar mig, men jag forsoker allt jag kan.

-

Christine och Kevin bor i ett underbart vackert litet hus i ett harligt omrade. Jag har min egna lilla vra nere i kalllaren, med en sang, soffa och byra. Christine hade vartit pa IKEA och handlat lite tyger och sant som vi ska hanga upp pa vaggarna for att fa lite mera myskansla. Men jagalskar rummet redan!

-

Idag fick jag sova sa lange jag ville, men vaknade redan klockan 8. Jag antar att det var lite jetlag som spokade. Jag gick upp och motte Christines mamma Kathy som jag traffat forut. Det var sa roligt att se henne igen! Kathy ar en underbar manniska och hela hon utstralar godhet. Jag traffade 3 ariga Linnea som ar en av de sotaste flickorna jag sett. Hon ar sa charmig och det gar inte att fa henne att sluta prata. Jag traffade ocksa Annali som ar en underbar 6 manader gamal bebis. Hon ar verkligen stor! 9 kg bebis! Vi har lekt och last bocker idag. Det har varit toligt, men jag tycker det ar valdigt svart med spraket. Linnea pratar och pratar hela tiden och jag har svart att hanga med i det hon sager. Jag hoppas att det blir lattare om nagra dagar. Just nu sover hon middag, likasa Annali och Kevin. Kathy akte hem for en stund sen sa jag har lite tid for mig sjalv nu. Jag har packat upp min vaska och nu satte jag mig har vid datorn.

-

Ikvall ska Kevin och Christine pa mote och de tar med sig Annali sa jag och Linnea ska over till Melanies. Det ska bli mycket trevligt. Jag ska forsoka komma ihag att knappa mycket kort som jag kan lagga ut.

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards