Ebbas dagbok

Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Ebba Eriksson - 25 oktober 2009 21:15

Det första vi gjorde på morgonen när vi vaknat var att sätta oss i bilen och köra ner till bageriet som ligger mitt i den lilla staden Cannon Beach. Där fanns en uppsjö av olika smarriga godsaker. Vi valde alla ut en varsin munk som vi skulle ha att äta till frukost. Så vi åkte tillbaka till vår lilla stuga, dukade upp med juice, ägg, toast och munkar och hade en mysig frukost tillsammans.

-

Därefter tog jag och Christine en liten promenad. Vi tittade in i lite söta små butiker och njöt av det stilla söndagslugnet. Vi var in i en supermysig bokhandel samt en liten charmig godisbutik. Det jag gillar allra mest med Cannon Beach är att allt känns så gammalmodigt och traditionellt. Där finns inga affärer som är del utav någon stor mångmiljon kedja eller något litet skunkigt hak.  Alla butiker är unika och väl omskötta. Mycket av det man kan köpa där är hemmagjort och hangjort. Allt känns så väldigt charmigt.

-

Efter min och Christines lilla promenad följde jag med Kevin och Linnea ner på stranden för att bygga lite sandslott. Sanden där är verkligen otrolig. Det går hur lätt som helst att bygga i den, den är precis perfekt fuktig. Det bästa av allt är att sanden inte fastnar, det är bara att borsta av den lite så är allt borta. Det är jag inte van vid. Floridasanden fastnade överallt och försvann inte ens efter att man duschat, så man hade sand överallt: på golvet, i garderoben, i sängen.

Vi hade verkligen en mysig stund på stranden.  Jag kunde inte sluta fascineras över hur storartat och vackert det är med det oändliga havet och de stora raukarna som stiger rakt upp mot himmelen.

-

Efter en lunch bestående av ”peanuttbutter and jelly sandwishes” var det dags att packa ihop och åka hem. På vår resa mot Portland stannade vi dock på ett antal ställen så att de kunde visa mig olika vackra utsiktsplatser och välkända besöksmål. Det var roligt och jag tog en hel del vackra bilder.

-

Cannon Beach är en vacker och unik plats. Jag är glad att jag har fått uppleva den platsen och jag hoppas innerligt att jag får komma dit igen. Jag hoppas att ni som läser detta någon gång också kan få chansen att besöka denna underbara lilla stad som visar det allra bästa av Oregon.

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards