Ebbas dagbok

Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Ebba Eriksson - 3 oktober 2009 04:30

Det blev inte så mycket sömn den här natten, med en liten skrikande bebis och en 4-åring som tumlar runt i sängen. Så denna morgon började med en stor kopp starkt kaffe.

-

Vi hade en väldigt lugn och skön eftermiddag här i huset. Vi åt frukost tillsammans och därefter somnade Lexie och sov i flera timmar så vi passade på att leka med Lukas och ta oss en varsin tupplur. Mitt på dagen kände vi att vi borde ta tag och göra något i detta underbara väder- så vi knåpade ihop ytterligare en skattkarta. Denna gång ledde den till Donkin Donuts där vi köpte kaffedrinkar, smoothis och en munk att dela på. Mums! (Dock var det inte lika bra som Starbucks, men den ligger strax därefter). 

-

På vägen hem tog vi en sväng ner på stranden och det slutade med att vi alla tog ett dopp i havet (jag  och Johanna med våra kläder på). Det var fantastiskt härligt och just då tänkte jag på hur underbart jag har det här egentligen.  En eftermiddag och man bara tar en sväng ner till havet och hoppar i det vackra vattnet.  Att känna saltet i munnen, det ljumma vattnet mot kroppen och känna sanden mellan tårna. Att min vardag skulle se ut så här är något som jag aldrig hade kunna föreställa mig. Det är ganska fantastiskt vad livet kan ta lustiga vändningar.

-

Lördagskvällen blev lugn. Barnen var snälla och söta och det var inga problem att få dem i säng när mörkret lagt sig. Så jag och Johanna fick tid att se film, denna gång var det ”My best friends girl”. Efter en kvart av filmen gav jag upp och började bläddra i en Ikea- katalog, så bra betyg ger jag till den filmen.

-

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards