Ebbas dagbok

Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Ebba Eriksson - 23 oktober 2009 23:30

Imorgon åker vi till Cannon beach och blir borta till på söndag. Det ska bli vädligt spännande, för jag har hört att det är otroligt vackert där och ett underbart ställe att vara på. Jag kommer inte ta med mig någon dator så bloggen kommer inte bli uppdaterad förän söndagkväll (fast då är det redan måndagmorgon i Sverige).

Förbered er på mycket fina bilder!!

Av Ebba Eriksson - 23 oktober 2009 22:00

Åå vad jag saknar min bästaste Johanna!


Ebba och Johanna  

Things changes, the world changes, but true friends stays forever. <3


Av Ebba Eriksson - 23 oktober 2009 21:30

Oj oj, vilken förmiddag! Jag tog hand om båda Linnea och Annali. Det gick faktiskt hyfsat bra, men jag blev alldeles matt! Jag känner att jag måste vara på så många ställen samtidigt! Annali måste hela tiden ha uppsikt så att hon inte stoppar nått konstigt i munnen eller tippar omkull och slår huvet, Linnea vet man aldrig vad hon kan hitta på och hon är nog den envisaste 3-åringen väster om Atlanten. Dessutom ska man hinna med att göra frukost, städa bort frukost, göra lunch och städa bort lunch. Jag tycker jag gjorde ett bra jobb i alla fall. Båda flickorna blev mätta, påklädda och lekta med.  Jag hade dock lite otur när vi satt vid matbordet för att äta lunch: Jag hade stekt pannkakor och ställt fram äpplen, cheesecubes och annat gott som Linnea gillar. Vi satt alla tre trevligt pratade och åt vid matbordet. Helt plötsligt sträcker sig Linnea fram över bordet för att nå syltburken men på något underligt vis ramlar hon av stolen. Hon slår i väggen och får sylten över sig. 30 sekunder senare kommer Christine hem från jobbet, så hon möts av en gråtande syltad Linnea, en skrikande Annali och ett nerslabbat matbord.  Ingen rolig syn direkt.

-                                                  
                                                  
                                                  
           

Linnea började snart sluta gråta och hennes fall från stolen var några minuter senare bortglömt, köket städa jag snabbt upp och Annali slutade gråta så fort Christine tog upp henne. Efter det passet var jag helt slut och sov skönt under hela två timmar denna eftermiddag.

Av Ebba Eriksson - 23 oktober 2009 00:15

Klockan har slagit midnatt- som vanligt innan jag har gått och lagt mig...

I morse var vi till "the pumpkin patch", som är en stor bondgård där de odlar majs, pumpor, tomater, potatis och en massa annat. Vi fick åka vagn efter en traktor och jag fick välja ut min alldeles egna pumpa som jag ska skära i sen när vi ska ha "pumpkin carving night". Det känns väldigt amerikanskt och roligt!

-

På eftermiddagen har jag tagit hand om Linnea och Annali. De sov största delen av tiden, men Linnea han med att visa sina "jag-är-tre-år-och-i-trotsåldern"-sidor. Men allt redde ut sig och det gock så bra.

-

Till middag hade vi lite fläskpannkaka från i går och majskolvar som vi köpt på the pumpkin patch. Vet ni hur gott det är med färska majskolvar med smör och salt?! Tokgott är det!!

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards