Ebbas dagbok

Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Ebba Eriksson - 5 oktober 2009 22:30

Oj hur det ser ut i mitt rum! Hur kunde det bli så här stökigt? Jag fattar ingenting, jag har ju hållt det så prydligt och fint hela tiden och nu ser det ut som ett mindre bombnedslag. Detta får det bli ändrinng på, men det kan vänta tills imorgon.

Av Ebba Eriksson - 5 oktober 2009 22:15


Vi har haft myrinvasion i köket i helgen så idag har jag ägnat timmar till att torka skåp, lådor, golv och försökt utrota alla små svarta sexfotade varelser som jag stött på.  Ursh vilka äckliga kryp! Till en början torterad jag dem med fönsterputs fast sen köpte Pilla riktigt myrmörarmedel så då började utrotningen på riktigt. Hjälp vilken hemsk mördare jag är! Myrorna kan ju faktiskt inte rå för att de föddes till så små äckliga varelser eller att de är hungriga och vill åt maten som vi har i skåpen. Men jag kan inte heller rå för att jag inte tycker om att ha myror i brödpåsen, i glasen eller myllrande omkring på golvet. Så det jämnar väl ut sig, eller?

Av Ebba Eriksson - 5 oktober 2009 22:00


Här i USA kan man göra nästan allt i drive-thru, t.ex äta hamburgare, pizza, pannkakor och all annan mat man kan tänka sig vara sugen på, ta en fika (på t.ex Starbucks), gå på bio, ta ut pengar, köpa mediciner på apoteket, få bilen vaxad. Jag tycker det är ganska otroligt att man kan tillbringa så mycket tid inne i sin bil helt utan problem. Det är dessutom ganska sorgligt, tänk vad mycket annat man skulle kunna göra under den tiden - Lära sig att källsortera till exempel.

Av Ebba Eriksson - 5 oktober 2009 21:30

I Sverige är det 6 Oktober, här är det 5 Oktober, jag vet inte vad det är för datum i Dubai men grattis på födelsedagen Katrin! Jag hoppas ni har det toppen på semestern! Cool

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards