Ebbas dagbok

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2009

Pumpkin carving!!!

Av Ebba Eriksson - 28 oktober 2009 23:30

Nu ikväll haft vi haft ”Pumpkin carving”. Det var riktigt roligt! Det är väldigt svårt och klurigt att skära i pumpor, men med lite tålamod går det bra. Det var jag, Christine, Kevin, Linnea, Melanie, Ron, Denali och Kathy som hjälptes åt och det blev riktigt coola pumpor!

 

Min lilla flick-pumpa.

Christines traditionella pumpa.  

Min "happy-pumpkin"

  Kevins "scary-pumpkin"

   

 
 
Ingen bild

Christine

30 oktober 2009 10:10

Ebba's pumpkins looked like they were carved by someone who has been doing it her whole life! They are so beautiful and creative!

 
Ingen bild

therese

30 oktober 2009 14:04

Hej gumman! vilka coola pumpor;) happy hallowen my darling! miss you a lot. puss på dig

 
Ingen bild

Moster M

1 november 2009 13:57

Jag måste få skryta lite med att jag blev utvald att "carva" familjen Järlefelts pumpa här i Hong Kong. Det blev en traditionell variant på skrämseltemat. Den blev rätt fin och jag fick godkänt.
För övrigt måste jag säga att det är underbart roligt att fortsätta se dina bilder från de ställen som de tar med dig till. Allt känns så himla bekant och inte alls så lång borta som man skulle kunna tro. Både mamma och jag har båda kort från Multnomah falls med samma bro i bakgrunden....
Kramar från Moster

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba Eriksson - 29 mars 2014 12:00

Nytt namn på bloggen!    Kika in denna: http://ebbas30sekunder.tumblr.com     ...

Av Ebba Eriksson - 23 mars 2014 23:14

Nya tider kräver ny blogg!  Kika in: http://ebbamatildaeriksson.tumblr.com   Bloggen har jag döpt till "30 sekunder Ebba". Tanken är att jag ska lägga upp ett inlägg om dagen, men då kan det vara allt från bilder, videos, citat eller blogginläg...

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2014 23:31


Varför kan jag aldrig komma i säng i tid?! Klockan blir alltid på fel sida om dygnet innan jag gjort klart allt som ska göras och kommit till ro för att krypa ner i sängen. Det är tur att jag inte är  beroende av en viss mängd sömntimmar, och det är ...

Av Ebba Eriksson - 25 februari 2014 23:07

Börjar känna att min praktik närmar sig. Snart blir jag en Stockholmsbrud! Och kanske även en dataspelsnörd... Ska bli himla spännande. Jag börjar längta till att få skapa mig en vardag på ett nytt ställe. Har gjort det ett antal gånger tidigare ...

Av Ebba Eriksson - 11 februari 2014 20:07


Ikväll jag jag varit inspirationsföreläsare på Venture cups kickoff i Umeå. Det var himla kul! Kring 50 personer var samlade för att lära sig mer om denna fantastiska tävling. Jag hoppas att många anmäler sig och får vara med på detta fantastiska äve...

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards