Ebbas dagbok

Alla inlägg under januari 2013

Av Ebba Eriksson - 25 januari 2013 23:57

Kanske dags att göra en avstämning med de nyårslöften jag gav i början av året. God ekonomi, snabb löpning och att prova en massa nya spännande saker.
Ekonomin har varit sisådär i januari. Många stora utgifter har kommit upp i januari. Träningskort t.ex och en dyr avbetalning på gamla telefonabonemanget. Kändes lite bättre idag när dubbla löner och ett studiebidrag ramlade in. Tror att det kommer gå lättare i februari. Här ska sparas! Och appen utgiftskollen hjälper mig!
Löpningen är på G. Kör mångsidig träning just nu. Tycker det är roligare med pass än att stå på löpbandet, men imorgon kanske man ska dra nån km:)
Det här med att kasta mig in i nya spännande saker är knappt ett löfte. Det är en del av mig! Har redan börjar ett nytt jobb samt deltagit (och vunnit) en idétävling som var en utmanande prövning.
Jo men måste väl säga att jag ligger rätt bra till ändå.
Sov gott! Det ska jag göra. Sovmorgon till kl 6 imorgon....

Av Ebba Eriksson - 25 januari 2013 21:17

Det har varit en hektisk vecka. Fullt ös. Allt har gått i ett och jag har inte hunnit andas emellan allt jobb, plugg och aktiviteter. Därför har jag gett mig själv en fredagkväll. En helkväll med mig. Med bara mig. Så skönt. Jag började med ett pass på IKSU, sen har jag lagat en supergod fiskgratäng, städat, tvättat och diskat (för att ta ikapp efter allt som inte jag hann med i veckan). NU kan jag äntligen få slappna av. Myser i mitt fina rum. Lyssnar på musik. Slösurfar. Knaprar på naturgodis. Ska nog ta och läsa lite. 

.

Det är så här jag laddar batterierna. Lite egentid. Tid för mig, med mig.

.

 

Av Ebba Eriksson - 25 januari 2013 20:58

Vi vann! Vi vann! Vi vann!! 
.

Det var en idétävling där man tävlar genom att pitcha sin idé inför en jury bestående av 4 betydelsefulla personer inom entreprenörsvärlden i Umeå. Pitchen fick vara 3 minuter lång och på den tiden skulle man övertyga juryn om att just denna idé är värd att satsa pengar på. 

.

Vi tävlade med en idé som vi hållit på rätt länge med. Vi har redan en prototyp på produkten och en del idéer om hur vi skulle vilja lansera den. Det var jag tillsammans med Elin och Ida som tävlade mot ett tiotal lag från hela Universitetet. 

.

Vi var väldigt nerväsa innan, mest för att kunna hålla oss till att endast prata i 3 minuter. Nervositeten släppte när vi stod i strålkastarljuset framför juryn. Det gick lätt att prata och vi fick fram det vi ville. Efter oss skulle vi få feedback från juryn. De var mycket positiva till idén. Vi fick tips på hur vi skulle kunna tänka med marknadsföring, hur vi tar nästa steg och småsaker vi bör ha i åtanke. De hade lite kritik också, såklart. Men det var inget som vi inte kände till sedan innan. 

Efteråt var vi skakis. Lättnaden sköljde över oss. Vi var nöjda över det vi presterat. Att pitcha såhär är alltid en bra erfarenhet. Vi visste att vi gjort ett bra jobb, men vi visste också att konkurrensen var hård bland studenterna. Det var svårt att hitta tillbaka till koncentationen på föreläsningarna sen resten av dagen. 

.

På eftermiddagen under en av våra lektioner fick jag ett samtal. Ett samtal med goda nyheter. De sa att vi vann Uniadennästet. Helt sjukt! Vi får alla biljetter till bankett nästa fredag, ett varsit presentkort på 1000 kr på elektronik och så kommer vi få hjälp att driva vidare idéen. Mycket spännande. 

.

Jag älskar sånt här! Älskar den här typen av tävlingar. Kreativitet, idéer, drömmar. 

Av Ebba Eriksson - 25 januari 2013 18:29

En fartfylld och stressig dag, men oj så spännande det har varit! Skriver mer om allt som hänt idag lite senare. Nu vill jag bara hälsa att fredags-pump kan vara det bästa som finns! Pumpa ut det sista ur kroppen innan helgen kan lägga sig. Men kom ihåg att ta med BÅDA skorna till träningspasset! Det underlättar...

Av Ebba Eriksson - 25 januari 2013 09:34

Strax dags att tävla med vår idé. Wish us luck!

Av Ebba Eriksson - 24 januari 2013 22:09

Pust, vilken dag! Äntligen är jag hemma efter en heldag på universitetet. 


8.00 Öva Pitch inför idétävling imorgon. 

9.00 Jobba med Umenova. Stå i deras monter och prata med alla glada studenter som gick förbi! 

15.00 Städa undan monter. Gå till Umenova med material. 

15.30 Sitta i Universitetsbiblioteket och ta ikapp det jag missade i skolan idag. 

17.00 Företagsföreläsning med Cinnober

18.00 Middag och mingel i Lindellhallen

19.30 Hemma. Göra det sista på hemtenta och skicka in. Fixa PP inför imorgon. 

22.00 Borsta täderna. 


Nu hoppas jag att sömnen vill infinna sig, för klockan står på 4.50 Och imorgon väntar en lika späckad dag. Hur den ska gå ihop har jag inte riktigt finulat klar på. Men allt går - utom nyfödda barn. 

Av Ebba Eriksson - 24 januari 2013 16:12

Igår stängde jag en dörr, men det kanske gjorde att en annan öppnades. Spännande!

Av Ebba Eriksson - 24 januari 2013 15:37

Välkomstmässa på Universitetet. Första dag på nya jobbet. Står och är trevlig. Snackar om idéer och kreativitet. Det jag gör bäst helt enkelt!

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards