Ebbas dagbok

Alla inlägg under januari 2013

Av Ebba Eriksson - 12 januari 2013 10:36

Vilken härlig morgon! Att få ligga kvar i sängen hur länge man vill, det är lyx. Att solen strålar in genom fönstret är lycka. Att snart gå och göra fin helgfrukost är gott!

Av Ebba Eriksson - 11 januari 2013 20:58

Fredagsmys hos Jillan! Go'sallad, popcorn, På Spåret och film. Vi har det bra! :)

Av Ebba Eriksson - 11 januari 2013 17:07

Tar en liten powernap så här på fredagseftermiddagen. Rätt gött! Känns i kroppen att det är fredag. Nu väntar en skön helg där återhämtning är ordet. Jag har redan kommit igång riktigt bra med träningen. Jag mår bra av det!
Måndag: 40 min spinning
Tisdag: 55 min Cardio training (F* f*n va svettigt)
Onsdag: 55 min spinning
Torsdag: Prommenad till Maxi och tunga kassar att bära hem
Fredag: 40 min morgon-spinning

Fortsätter jag så här så borde jag kunna nå mitt mål att springa milen under 50 kan jag tycka. Men vi får se. Jag har siktet inställt i alla fall! :)

Av Ebba Eriksson - 10 januari 2013 21:13

2013 blir ett bra år. Jag känner det på mig. Det kommer bli ett fartfyllt år med nya spännande saker!
...
Nyårslöften tycker vissa är överreklamerat. Nått man lovar sig mellan den 31 dec och 2 jan, typ. Men jag gillar nyårslöften. Det är skönt att få känna att man förändras. börjar på nytt. Som alltid så lovar jag mig som nyårslöfte att prova nya saker, lära känna nya människor och kasta mig in i äventyr. Tio dagar har gått på det nya året och det känns väldigt bra alla redan. Börjar snart ett nytt jobb, ska prova klättring för första gången på tisdag och på lördag ska jag och en till anordna en fest där jag garanterat kommer lära känna nya spännande människor.
...
Ett smart-ekonomiskt år ska det bli också. Jag ska lägga pengara på bra saker och vara rädd om plånboken. Har hittar en toppenapp för det. Utgiftskollen. Appen är kopplad till min bank och kategoriernar alla mina transaktioner. Bra! Men skrämmande. Visade sig att 30 % av mina utgofter i slutet av december lades på restaurangbesök. Hur hände det?! Nu ska det bli koll på utgifterna. Utgiftskoll!
...
Jag ska springa milen under 50 min i maj. Det är ett löfte, ett mål. Vill fixa det. Ska fixa det. Det ska motivera mig med träning under våren. Jag ska vara i toppform!
...
Nyårslöften. Om de håller hela året är en sak. Inte en viktig sak. Det viktiga är att man så här i trök-januari kan sikta mot mål, få känslan av förändring och hoppfullt blicka ut över det nyår året. 2013 blir ett bra år!

Av Ebba Eriksson - 9 januari 2013 21:05

Skämmes Ebba Matilda! Havregrynsgröt till middag två dagar på raken. Bättre kan du!
-Men det är ju gott och snabbt. Gott speciellt om man värmer den tillsammans med banan. Blir som efterrätt! :)
...
Idag är jag trött! Jag jobbar på hotell och stiger då upp kl 5 för att hinna till jobbet kl 6 och servera frukost. Problemet är bara att jag inte kan somna natten innan jobb. Jag ligger och spänner mig och tror att jag ska sova över. Men imorgon har jag sovmorgon. Så skönt!
...
Så nu ska jag käka upp min gröt och krypa ner i sängen. Skulle man överleva på att äta havregrynsgröt till middag varje dag?

Av Ebba Eriksson - 8 januari 2013 20:25

Känner att det är dags att börja uppdatera lite smått. Få se hur länge det håller i sig denna gång. Har en sån där finan app, så nu kan jag blogga från vart jag vill. Bra va?!

Sitter just nu i sällskapsrummet i min fina korre på Peddan här i ett kritvitt Ume. Är helt slut i kroppen efter ett hårt pass på Iksu. Cardio training. Nu hoppas jag att sömnen kan infinna sig för kl står på 4.45, och då ska en fin hotellfrukost dukas fram!

Häng med mig, här gäller full fart och högsta växel!! :))

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards