Ebbas dagbok

Alla inlägg under april 2013

Av Ebba Eriksson - 24 april 2013 21:42

Livet - en märklig historia. En väg som påminner om en berg-och-dal-bana.

Ni vet uppdraget som jag först fick men sen blev inställt, varpå jag hoppade som en galning och sen kastade mig i ett stort magplask ner på jorden igen. Nu har jag fått ett nytt uppdrag! Ett som kommer bli av. Jag känner mig dock lite avtrubbad; antingen beror det på att jag inte riktigt vågar lita på att det blir av eller så har jag bara inte fattat än att jag ska jobba som sommarentreprenör i sommar! När det väl klarnar för mig, då kanske jag tar några glädjeskutt igen.

Av Ebba Eriksson - 24 april 2013 06:51

Capuccino. Frukostvärdinna. Tidig morgon. Kickar gång dagen.

Av Ebba Eriksson - 23 april 2013 21:28

Sitter på bussen på väg hem från danskurs. Var riktigt riktigt roligt ikväll! Dans är fantastiskt! Mitt i dansen finns inga andra tankar än de här och nu. Det är så avslappnande och frigörande. Alla lekfulla och glada människor gör mig också så lycklig!

Av Ebba Eriksson - 23 april 2013 08:57

Äntligen, för första gången på en vecka har jag sovit mer än fem timmar i natt! Nu är jag tillbaka på banan.

Ska cykla ner på stan nu. Ska på Nyföretagarnas Starta-Eget-café på förmiddagen. Kan bli spännande och roligt!

Av Ebba Eriksson - 21 april 2013 21:58

Det här med korridorsfika tar vi på Pedagoggränd 1C på stort allvar -och även till nya nivåer. Ikväll: smarrig smörgåstårta!

Skön avslut på helg fylld med jobb. Imorgon: mera jobb. Vilket innebär mycket tidig morgon. Sedan föreläsning och lektioner. Bäst att samla lite krafter nu alltså!

Av Ebba Eriksson - 19 april 2013 23:50

Jag hade tre val idag; gå och gräva ner mig riktigt riktigt djupt, köpa en stor godispåse och tycka riktigt synd om mig själv eller att kötta ett j*vl*r i mig stenhårt träningspass. Det blev sistnämnda, gånger två. Svettades litervis på spinningen och brände upp mina muskler på pump. Träningen blir vrål-effektiv mer ilska i kroppen kom jag fram till! Skönt att bara pumpa ut allt jag har i kroppen. Är så stolt att jag tog mig själv i kragen och tränade -annars hade tankarna snurrat runt runt i huvudet och inte hade jag blivit lyckligare för det. Nu svävade jag istället på endorfiner!

Blev bjuden på middag hos fina Jill. Så gott det var! Fantastiskt! Och trevligt! Vi var ett litet härligt gäng. Spelade charader. På bilden ser ni livsnjutaren Chefen som hittade en perfekt plats att sova en stund på :)

Av Ebba Eriksson - 19 april 2013 12:47

Fan fan fan!!!

Jag hoppar inte av glädje längre...

Fick nyss besked att det inte blir något projekt i sommar. Inget uppdrag till mig. Känns jättetråkigt. Pissigt. Surt.

Jag måste erkänna att jag har privilegats med väldigt få motgångar under den senaste tiden och därför kanske denna motgång känns extra hård. Jag känner mig platt som en pannkaka och ska försöka resa mig upp igen. Fan...

Jag som var så glad! Så lycklig!! Nu är jag mest bara ledsen, lite besviken och arg. Att bli lovad och sedan inte få det. Att få ta ut glädjen i förskott är väl i sig inget fel -då fick jag ju vara glad en gång i alla fall! Nä, jag ska snart ta och rycka upp mig! Blicka framåt! Komma på något bra. Ska bara svära lite till... Fan!! Fan...

Av Ebba Eriksson - 18 april 2013 21:46

Jag brukar ofta sätta ett tema för varje vecka. Temat är något som jag vill förbättras under veckan eller bara ha extra fokus på. Ett tema kan handla om ekonomi: att jag ska vara extra ekonomisk. Eller harmoni: att jag under veckan ska ta mycket väl hand om mig själv genom aktiviteter som gör mig lugn, får mig att må bra och ger mig energi. Eller matlagning: att jag ska lära mig laga nya maträtter eller bunkra upp med nya matlådor. Eller något helt annat. Det är som mini-nyårslöften, vilket är jättebra då det är troligare att kunna hålla fokus uppe en vecka än ett år. Sen är det ju inte så att jag slutar med dessa saker för att veckan tar slut. De ligger fortfarande kvar, men lite under ytan.

Denna vecka är temat "Tummen ut". Jag vill få saker gjorda. Saker som har legat länge på skrivbordet och som jag inte tagit tag i. Detta har bland mycket annat fått mig att boka in ett möte på banken för rådgivning om sparande och att genomföra en obligatorisk övning från en kurs från förra året så att jag nu äntligen kan bli godkänd i Företagsekonomi B. Andra ärenden har och ska också bockas av innan veckans slut. Det är lite som terapi-bli av med saker som hänger över mig.

Ovido - Quiz & Flashcards