Ebbas dagbok

Alla inlägg under september 2009

Av Ebba Eriksson - 4 september 2009 07:56

Nu har jag vaknat efter en lång och skön natt. :) Jag har sovit så skönt! Lite halsont har jag men annars känns det bra.


Ha en bra dag allesammans!

Av Ebba Eriksson - 3 september 2009 21:26

Jag har vilat hela dagen och jag har fått i mig lite mat så jag känner mig bättre nu. Jag hoppas jag känner mig helt bra imorgon för då ska jag och Pilla till ett köpcenter och titta på träningsskor åt mig och så kommer Johanna hit i morgonkväll. Jag MÅSTE bli bra till imorgon!


Det var nog ingen svininfluensa eftersom att jag inte fått någon feber. Här hör jag nästan aldrig något om svininfluensa på nyheterna men när jag läser aftonbladet och expressen så står det varje dag i stora rubriker om denna pandemi. Jag tror att i Sverige förstorar media upp det så mycket att människor mår dåligt. Jag tänker speciellt på alla barn och ungdomar som går omkring och har ont i magen för att de är rädda att deras föräldrar, kompisar eller dem själva ska bli sjuka. Det måste kännas fruktansvärt. Visst ska man ta influensan på allvar, men jag tror att man måste tänka på konsekvenserna av att förstora upp det också.

Av Ebba Eriksson - 3 september 2009 14:48

Nu har jag pratat en lång stund med mamma på Skype. Det känns alltid så skönt att prata med henne, man könner sig trygg. I love you, mammy! <3


Jag blev sjukt sugen på glass, så nu sitter jag här med en "Ben and Jerry"! Mums :) 

Av Ebba Eriksson - 3 september 2009 12:59


 Det var ingen rolig dag det här, jag har sovit ganska mycket nu och jag mår inte illa längre, men jag känner mig trött och huvudet värker. 


Symptom på svininflurnsa: 

- Feber och frossa
- Hosta och halsont
- Värk i kroppen och huvudet
- Diarré och kräkningar
- Trötthet
- Andningssvårigheter


http://www.svininfluensan.com/content/symptom-tecken-f%C3%B6r-svininfluensan-h1n1-smitta


Av Ebba Eriksson - 3 september 2009 10:34

I natt var en av de hemskaste nätter jag varit med om. Jag vakade 04:30 och spydde och spydde ändå till kl 06.30 Det var hemst! Och jag som hatar att spy. Idag blir det bara att ligga och vila och hoppas att jag blir piggare.

Jag vet inte ens vad det är för fel, om det är magsjuka eller matförgiftning. Är halsont och kräkningar symptom på svininfluensa?  

Av Ebba Eriksson - 3 september 2009 03:40

Det är samma sol som skiner på dig och mig,

Vi tittar båda upp på samma blå himmel,

Det är samma stjärnor som tindrar för oss,

Våra hjärtan bankar med samma slag.

Av Ebba Eriksson - 2 september 2009 22:47



Ebba upptäckte precis att hon haft på sig sin tröja bak-och-fram, hela dagen.


Ooops!

Av Ebba Eriksson - 2 september 2009 21:54

Idag fick jag äntligen tag på Peter. Efter att ha gått och tänkt på honom i flera dagar och inte fått prata med han så kom det upp många olika känslor på samma gång: saknad, glädje, länktan, kärlek... och tårarna strömmade. Jag känner mig fånig som bara börjar böla sådär, men jag tror att det är bra att känslorna får komma ut ibland också. Annars spricker man väl efter ett tag?


 

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards