Ebbas dagbok

Alla inlägg under september 2009

Av Ebba Eriksson - 24 september 2009 17:45

Hinner inte skriva så mycket för jag och Johanna ska iväg och dansa Lindy! 


Swing it!

Av Ebba Eriksson - 23 september 2009 23:45

Det blev inte nattis riktigt på en gång, det blev ett litet snackis med Johanna på Skype först.

Men nu är det "Tack och Godnatt"!

Ebba och Johanna  

Av Ebba Eriksson - 23 september 2009 23:15

Varför kommer jag aldrig i säng på kvällarna? Varje morgon när klockan ringer tänker jag att: "I kväll måste jag gå och lägga mig tidigare!", men tror ni att jag gör det då? Nej. Jag sitter uppe och flummar runt vid datorn, läser lite bok, sappar på TV:n, eller som ikväll: kom på att jag måste ha ansiktsmask (man vet ju aldrig, jag kanske vaknar upp med illröd hy imorgon om jag inte skulle lägga ansiktsmaskt just ikväll). Så nu sitter jag och väntar på att den ska sjunka in innan jag kan tvätta bort den, men sen är det ändå "God natt"!


Btw: Tack för fina kommentarer!'


Miami hus   Miami beach  

Av Ebba Eriksson - 23 september 2009 22:45

Idag har varit en sån där vanlig dag som jag tror kommer flyta ihop med alla andra och försvinna i mängden, för det har inte hänt något speciellt.  Visst är det lite sorgligt att det blir så med vissa dagar?


Jag vaknade när klockan ringde kvart över sex och var, för ovanlighetens skull, mycket pigg . Istället för att mötas av en stilla morgon när jag drog upp rullgardinen var det stormigt ute, det blåste så att det regnade på tvären. Efter att ha suttit en timme vid frukostbordet för att få i Junior hans frukost städade jag mitt rum och damsög köket och vardagsrummet.  Därefter blev det ett svettigt träningspass på gymmet.  Jag börjar känna att det ger resultat, jag känner mig mycket starkare och känner att jag orkar mer än vad jag gjorde för en månad sen. Det känns kul! Efter att ha pumpat muskler följde jag med Pilla till en stor bokhandel. Det var ett så fint ställe. Det var två våningar och de hade alla böcker man kan tänka sig, dessutom hade de DVD-filmer, CD-skivor, pyssselsaker, skrivböcker, kort, spel, tidningar, kalendrar… och allt annat som brukar finnas hos bokhandlare, men det bästa var ändå att det fanns ett Starbucks där också så att man kan ta sig en fika medan man läser en bra bok eller skummar igenom en tidning. Mys!


Efter det så skulle vi hämta pizza som vi skulle äta till lunch. Detta tog dryga två timmar. Först hittade vi inte rätt så vi fick åka runt i cirklar i Fort Lauderdale. Inte nog med det så efter att ha väntat tjugo minuter på våra pizzor så fick vi både fel storlek och fel sort. Det blev i alla fall bra till slut och vi blev alla mätta och belåtna.


På eftermiddagen hämtade vi Junior och åkte hem för att leka. Så nu är jag helt slut efter att ha lekt med bilar, dansat runt till Nirvana, gjort hinderbana, byggt koja, badat Jr, ritat, övat på alfabetet, övat på att skriva siffror mm.  Nu har Junior somnat och jag har tittat på Top model och nu blev det Americas funniest home videos.


Om jag tänker efter har det ju faktiskt hänt en hel del idag ändå. Jag tror att det är bra att skriva om vad man gör varje dag så att inte alla dagar bara flyter samman.  Carpe Diem!

Av Ebba Eriksson - 23 september 2009 20:30

 


Jag har hittat mitt favoritfikaställe här i USA! Starbucks! De har så underbart gott kaffe och mumsiga sötsaker och mackor. Min favorit är en ”latte with vanilla soyamilk” eller en ”mocca-frappuccino”. Mums! Starbucks finns nästan överallt och det bästa av allt är att det finns ett bara 300 meter härifrån. Där var jag och Johanna och festade på en varsin latte i lördagskväll.

Av Ebba Eriksson - 23 september 2009 04:30

Jag insåg precis att jag nu varit i Fort Lauderdale i en hel månad. Det är inte klokt vad tiden går snabbt! Jag tycker att jag har varit med om mycket spännande saker och jag har fått en hel del nya intryck.  Jag har insett att jag har vant mig vid den amerikanska rytmen, livet här har blivit min vardag och jag kallar Las Olas Beach Club för mitt ”hemma” (jag vet dock att jag alltid kommer vara en Hälsingetjej och att mitt sanna hemma är där). Det är konstigt egentligen vad man vänjer sig snabbt vid nya miljöer och livsstilar. Jag tror man gör det av trygghetsskäl. När man kommer till ett helt nytt ställe med helt nya människor måste man ställa om sig så att det nya till slut blir det som man känner igen och kan kalla sitt hem och sin familj. Om man inte skulle kunna ställa om sig så tror jag att det skulle vara jätte jobbigt. Då skulle man tänka allt för mycket på vad man har lämnat kvar hemma och allt det nya skulle kännas obekvämt och läskigt. Det är inte så att jag har glömt vart mitt riktiga hem är och vilken min verkliga familj är, jag tänker på dem varje dag, det är bara det att jag för trygghetens skull nu kan känna att jag har ett ”hemma ”här också.



Låter det snurrigt? Ja. Bäst att jag sover lite.


 

Av Ebba Eriksson - 22 september 2009 20:30

Ok, då har man lagat Boeuf Bourguignon (jag kan inte ens uttala maträtten..). Bet blev faktiskt god.  För er som inte vet vad detta är (ärligt talat hade jag aldrig hört talas om det innan idag) så är det enklare att göra än att stava. Det är en fransk gryta med oxkött, bacon, morötter, lök, Bourguignon vin mm. Förutom att jag råkade koka köttet lite väl länge så blev min gryta väldigt lyckad. Både Pilla och Svante tog för sig två gånger – det tycker jag är bra betyg. Jag fick dock inte högsta betyg eftersom Junior inte ville äta upp på tallriken, men samtidigt är det så typiskt att barn inte vill äta dyr mat som tar flera timmar att göra medan de älskar att äta färdiglagade köttbullar eller fiskpinnar. Suck!

Av Ebba Eriksson - 22 september 2009 19:00

Min blogg har ny adress: www.ebbasdagbok.bloggplatsen.se

(alltså inte ebbasdagbok.bloggagratis.se)


Det ska inte vara några problem eftersom man kommer till min blogg vilket man än skriver. Men, aja, nu vet ni i alla fall. :)

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards