Ebbas dagbok

Alla inlägg under september 2009

Av Ebba Eriksson - 22 september 2009 11:30

Jag älskar frukosten som vi dukar fram här! Vi äter yoghurt med färska jordgubbar och blåbär, knäckebröd från Ikea med ost, skinka, salami, lax eller ägg på och till det äter vi mango, kiwi och grapefrukt. Sist men inte minst blir det en stor kopp kaffe med sojamjölk med vaniljsmak. Mums!

På förmiddagen har jag damsugit och torkat ”Svantarnas” rum och tvättat lite. Nu mitt på dagen är jag ledig så jag har varit på gymmet och svettats en timme.  Snart ska jag ner och handla och därefter ska jag ställa mig och laga Boeuf Bourguignon. Wish me luck!


 

Ebba on the baech

Av Ebba Eriksson - 22 september 2009 05:14

Denna helg har vi inte gjort så värst mycket.

I fredags var det pastakväll hemma hos Jack och Annika så vi var där tillsammans med några andra av deras vänner. Det var en trevlig kväll och god mat.  

På lördagen sov vi länge och gick sedan upp på gymmet. Efter en mumsig brunch gick vi och la oss på beachen. På kvällen tänkte vi gå ut och parta lite så vi fixade till oss kom in i partystämmning. Men väl här nere så var det inte så roligt längre för vi får ju inte komma in någonstans. Det känns så jobbigt. Hemma i Sverige får vi minsann gå ut men här blir vi behandlade som småungar. Man känner sig som en liten fjortis igen. Det är så dumt att vi inte ens kan få komma in och dans och träffa lite folk. Vi funderade på att sätta oss på en av sportrestaurangerna och dricka cola, men vände när vi såg att medelåldern låg på 40+. Så vi gick till Starbucks och drack kaffe och därefter till CVS och köpte glass som vi tog med upp till poolen där vi satt och snackade natten igenom.

Söndagen bestod också av sol och bad på stranden och sedan åkte vi hem till Annika och Jack för att hjälpa till med barnen. På kvällen tittade jag och Johanna på film: ”Just friends”- det var inte en film som jag kan rekommendera.

Återigen en trevlig helg med bästa Johanna!

 

Johanna på Fort Laderdale beach

 

Ebba på beachen. Huset bakom är där vo bor. :)

 

Fort Lauderdale by night.

Av Ebba Eriksson - 21 september 2009 23:00

Jag tänkte skriva lite om Lindy-kvällen.

Jag hade hittat på internet en hemsida om danskvällar som anordnas varje torsdag här i Fort Lauderdale där man dansar Lindy hop. Danskvällarna är från 21 till 00 och klockan 20 är det en gratis lektion som man kan gå på. Jag och Johanna tyckte att detta var ett ypperligt tillfälle att få dansa av oss lite samt träffa lite folk.

Jack skjutsade oss och vi var där en kvart innan det skulle börja. Det var bara vi och en kille där. Vi började småprata med honom om dans, Sverige och annat- han var trevlig. Några minuter senare kom en av dansledarna och låste upp. Vi fick komma in i en stor danslokal med härligt parkettgolv och stora spegelväggar. Vi hjälpte till att ställa i ordning stolar och små bord kring dansgolvet. Allt eftersom droppade det in mer folk och när klockan var åtta så var vi runt 15 personer i lokalen. Lektionen gick bra, vi kände igen de flesta av stegen. Varje gång vi bytte fram i ringen hälsade man och småpratade med sin nya danskavaljer. Alla var verkligen supertrevliga. Det var så roligt att kunna säga att man var från Sverige för det var många av dem som hade varit där ett flertal gånger och dansat Lindy i Herräng.

När klockan blev nio hade lokalen fyllts till det dubbla med folk och själva dansen skulle börja. Jag och Johanna fick inte sitta många minuter innan vi blev uppbjudna  på vår första dans och på varje dans efter den.  Det var verkligen en toppenkväll och det var så skönt att få dansa loss lite igen. Det var väl kanske inte som en daskväll till Zlips eller Blender, men nästan. Lindy känns nästan som bugg ibland. Det är ju egentligen samma princip fast olika danssteg.

När vi satte oss i bilen trodde Jack att vi var fulla. Han förstår nog inte hur glad man blir av att få dansa.  Hela vägen hem satt vi och fnittrade och berättade om vår trevliga kväll, så sen när vi skulle sova kom Annika in och sade att hon blivit inskickad av Jack för att titta till oss, han var bombsäker på att vi var onyktra. Vi sa bara at vi var höga av dansglädje.

Av Ebba Eriksson - 19 september 2009 13:00

Idag är jag och Johanna lediga. Vi har varit och gymmat nu på morgonen så nu sitter vi och äter frukost. Snart ska vi gå ner till beachen och ligga där en stund. Ikväll tänkte vi hitta på nått skoj. Vet inte riktigt vad ännu, men det blir säkert bra.

Av Ebba Eriksson - 18 september 2009 00:15

I kväll har jag och Johanna varit och dansat Lindy hop! Det var så otroligt roligt :) Jag skriver alla detaljer imorgon för nu måste vi fika klart innan vi hoppar ner i våra sängar. Kvällsfikat består av mackor, Goldfish och jordnötssmör. Mums!

Av Ebba Eriksson - 17 september 2009 10:15

Ikväll ska jag och Johanna iväg en sväng och testa på något nytt. Vi får se hur det blir mer det. Jag skriver inget mer innan, ni får hålla er till tåls tills imorgon :)


Kan i gissa vad vi ska göra? Flört


 

Ebba och Johanna

Av Ebba Eriksson - 16 september 2009 22:45

             

Ebba och Junior på Jet ski!


Junior på sin Jet SKi! Allra längst till höger på bilden ser ni några buskar, där är grinden till vår terass. Så nära har vi til poolen!

 

Ebba och Lexie

Lukas badar!



Johanna var också med och badade men fastnade tyvärr inte på bild idag. :(

Av Ebba Eriksson - 16 september 2009 21:45

Oj oj oj vilken fart det har varit här hela eftermiddagen! Lukas och Junior har busat, bråkat och lekt om vartannat. Johanna och Lexie var här också: Lexie verkligen älskade att bada! Det är så roligt att de har fått ordning på poolen här utanför nu. Det känns så lyxigt att kunna gå rakt ut från altandörren och ner i plurret.


Just nu känner jag mig helt slut, det är inte lätt att hålla koll på två småkillar som är mer vilda än tama, plus en liten bebä som behöver 100 % uppmärksamhet. Fast de är ju så söta!


Jag och Johanna tittade lite på youtube på MTV music Awords, då Kanye West tog mikrofonen av Taylor Swift när hon hade fått sitt pris för bästa kvinnliga musikvideo. Kaney sade i micken att Beyonces video var den bästa. Ganska taskigt mot Taylor! Tur att Beyonce är så snäll och låter Taylor komma upp på scenen en gång till för att få sitt "Moment". Om ni inte har sett detta borde ni göra det!

Ovido - Quiz & Flashcards