Ebbas dagbok

Alla inlägg under september 2009

Av Ebba Eriksson - 13 september 2009 05:14

Jag älskar dig!

14  underbara månader har jag fått tillbringa med dig, och jag hoppas på många fler!

  

Ebba & Peter Ö 

"Absence really does make the heart grow fonder!"

Av Ebba Eriksson - 12 september 2009 23:00

Det är svårt att inte vara hemma när man vet att man borde vara med de människor som man älskar mest.

Jag tänker på er alla. Lova att ta hand om er. <3


Sänder mina tankar till bästaste V.

Av Ebba Eriksson - 12 september 2009 22:00

Lukas: Jag vill inte borsta tänderna.

Johanna: Men då kommer kanske trollmor och tar dig.


Lukas: "Johanna, om trollmor kommer lovar du att slå henne på hennes stora svarta snopp?".

  

Vart får barn allt ifrån?

Av Ebba Eriksson - 12 september 2009 21:45

Jag kan inte fatta att det är sant. Vi har fått både Lukas och Lexie i säng utan något skrik eller gråt. Hur gick det till? Det har varit så lungt och skönt hela kvällen. Lexie somnade snabbt och Lukas har varit så snäll. Efter att ha borstat tänderna på honom och läst bok så ville han faktiskt sova själv. Så nu ska vi ha lite mysa till det :)

Av Ebba Eriksson - 12 september 2009 18:15

Idag har vi varit och shoppat i Aventura och ätit lunch och strosat runt i Miami beach. Jag och Johanna måste vara världshistoriens mest oeffektiva shoppare, på två timmar var vi i princip en enda affär. Ganska sjukt om man tänker efter.. Men vi hittade bra grejer i alla fall, nytt smink till Johanna och lite smink och en primer till mig.

We love Sephora!


I Miami åt vi lunch på Sunrise avenue och tittade i lite butiker på Lincoln road. Fun fun! Cool

Av Ebba Eriksson - 12 september 2009 08:30

Nu ska vi åka till Aventura och senda vidare till Miami :)


See you!

Av Ebba Eriksson - 11 september 2009 23:00

Efter att ha tittat på tre stycken helt fantastiska hus följde jag med Annika hem till dem så att jag fick träffs Johanna. Vi hjälptes åt att städa- det blir så mycket roligare när man är två, och på eftermiddagen kom Pilla med Lukas och Junior, så då blev det inte en lugn stund.


Senare åkte jag och Johanna till ett köpcenter som heter Target där vi skulle hitta någon present till Lukas som fyller år på söndag, men vi hamnade inne på en klädbutik i dryga två timmar så vi han inte med att hitta någon födelsedagspresent - Vi måste bli mer effektiva i vårt shoppande! Men vi har ju hela morgondagen på oss att hitta någon fin present åt fyraåringen :)


När vi kom hem därifrån skulle vi egentligen gymma och basta men vi kände inte rktigt för det, så vi gick ner till CVS och köpte en stor packe glass (med choklad och peanutbutter), satte oss ute på terassen och hade tjejsnack till kl ett. Det var mys!



Idag fick jag prata med Peter en kortis innan vi var tvungna att åka. Det är så otroligt jobbigt att inte få chans att prata ordentligt. Det är så mycket jag vill prata om, berätta och fråga. Jag saknar honom så mycket nu och jag vet inte när vi hinner prata nästa gång.

Av Ebba Eriksson - 11 september 2009 08:30

Idag är det fredag igen - Oj oj vad veckorna går snabbt, nu har vi varit här i tre veckor!


I kväll kommer Johanna hit och vi ska ha lite tjejmys med gym, bad och bastu. Imorgon får vi se vad som händer, vi skulle behöva åka till något köpcenter och köpa present åt Lukas som fyller år på söndag.


 

Ebba och Johanna

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards