Ebbas dagbok

Alla inlägg under september 2009

Av Ebba Eriksson - 11 september 2009 03:49

Nu har Peter bokat flygbiljetterna, så den 23 oktober kommer han hit!! :D

Vi ska ha så roligt!



Det känns så skönt att du kommer hit. Jag saknar dig.

Älskdig <3

Av Ebba Eriksson - 10 september 2009 22:15

Till at börja med ville inte lillkillen ha på sig sin nya rallydräckt, men med lite finurliga övertalningsförsök lyckades jag få på honom den en liten stund så att vi kunde ta lite kort.

Visst är han cool?! :)



Av Ebba Eriksson - 10 september 2009 22:00

Efter ett svettigt pass på gymmet i förmiddags följde jag med Pilla till köpcentret i Aventura. Det är ett jätte ställe med underbara butiker! Fast allt är rätt dyrt, men det är änå kul att gå och titta på allt fint. Det är så underbart att gå omkring och titta och känna på alla fina kläder och saker. :)


Vi köpte en racerbildräkt åt Junior som han ska ha på Haloween för då ska alla elever på skolan få gå utklädda- det ska bli så kul att se. Dräkten köpte vi på Disneybitiken som är en en fantastisk butik. Där finns en massa roliga saker med Disneyfiguerer på och man kan köpa kläder så att man kan klä ut sig till vilken disneyfigur som helst: Törnrosa, Buzz, Mickey Mouse, Nemo, Pochahontas, Snövit, Bell, Peter Pan mm mm mm. Jag hade älskat den butiken om jag jag var 5.


På eftermiddagen var vi med Junior och Lukas på simskolan igen. Dom har verkligen blivit superduktiga så snabbt! Det är roligt att se dem när de sprattlar runt i vattet. :)


Nu på kvällen har jag och Junior gjort läxor, ritat och lekt med bilar. Jag fattar inte hur han orkar leka med bilar timme efter timme. Han har en liten bilbana som man kan skjuta iväg bilar på och så har han typ 30 småbilar och dom skjuter han iväg en efter en efter en efter en... Det blir lite tjatigt efter 10 minuter tycker jag, men han verkar kunna hålla på i all evighet. Jag måste komma på nått annat han kan vilja göra för omväxlings skull.

Av Ebba Eriksson - 10 september 2009 09:30

Varför kan jag inte spela musik på mitt Spotify? Det händer ingenting och ibland kommer det upp en ruta högst upp där det sår "Problem with your sound card. Spotify can´t play music". Ibland går det hur bra som helst, men de flesta gånger fungerar det inte alls. Hjälp mig, snälla!


Jag blir så arg när det inte fungrar. Måste jag ändra någon inställning eller är jag tvungen att lämna in datorn till någon som kan laga den?

Av Ebba Eriksson - 10 september 2009 08:30

Nu blir det lite städa ioch sen ska jag gå över till gymmet och pumpa muskler.

 Flört


Ha en bra dag!

Av Ebba Eriksson - 9 september 2009 23:15

Det blev ingen Breakdance för Junior idag. Han ville inte gå in i danssalen. 


Jag, Svante och Pilla hämtade Junior efter skolan och vi åkte till det gym där de skulle hålla danslektioner för barn. Annika, Lukas, Johanna och Lexi följde också med. Det var ett ganska stort gym och danssalen var superfin.  Lukas sprang in på en gång men Junior blev osäker och ville hellre stå utanför. Sedan tvärvägrade han att gå in- han ville verklign inte. Vi försökte och försökte. När musiken väl börjat fick vi till slut in honom, men en halv minut senare kommer han utrusande och storgråter. 


Det var riktigt synd att han inte ville prova att dansa för jag vet att han skulle vara så grym på det. Istället åkte vi hem och gjorde läxor och sen jag tog fram min Ipod-högtalare och vi dansade hårdrocksdansen (headbang och gitarrsolon) till Nirvana istället.


Junior är ju faktiskt bara 4 år ännu så jag tror att han kommer hinna börja på någon form av hip hop eller breakdance innan det är klart. Cool


Jr i mitt rum  

Av Ebba Eriksson - 9 september 2009 10:30

Ny dag, nya möjligheter.


Nu på fömddagen är det tvätt och städning som gäller. Jag tycker faktiskt det är roligt (Kalla mig knäpp om du vill ). Det är så kul att se hur fint det blir.


Senare idag ska vi ta med Junior på Breakdance-skola. Jag tror det kommer bli hur kul som helst för honom, han är verkligen kung på att dansa!




Av Ebba Eriksson - 8 september 2009 23:00

Ikväll har jag varit över på gymmet en sväng. Jag älskar gymmet här! Det är så fräscht och fint. Där finns alla maskiner man behöver och det finns TV apparater så att man kan se på något roligt program medan man kör järnet. Dessutom är det nästan aldrig någon där och ifall det är någon där så är det alltid trevliga människor som hälsar och börjar småprata.


Jag invigde mina nya Nike skor idag, de fungerar riktigt bra! :)  


Ovido - Quiz & Flashcards