Ebbas dagbok

Alla inlägg under oktober 2009

Av Ebba Eriksson - 12 oktober 2009 17:15

Nu är jag uppe bland molnen igen. Inom mig råder en orkan av olika känslor. Allt som hänt kändes overkligt ända tills jag satte mig på planet, så när vi väl skulle starta kom känslorna över mig och därmed tårarna. Jag satt där med tårarna rullandes ner för mina kinder medan jag tittade ner på ett vackert Fort Lauderdale. Det jag tänkte var att långt där nere fanns två av de vackraste människorna jag känner, Johanna och Johan. Det kändes så hemskt att lämna dem.

-

Kvinnan i stolen bredvid började prata med mig. Jag förklarade lite vad som hade hänt och vart jag var på väg. Hon berättade att Portland är en jättefin stad, liten och mysig, och att naturen med bergen, skogarna och kusten är otroligt vacker. Jag ser fram i mot att få se det. Kvinnans bror bor i Malmö så vi hade lite att prata om, jag har fått se en del bilder på hennes dator. Det känns så skönt att få tänka på något annat. Jag sitter har och skriver nu. 

Jag tycker det är så bra att få skriva av sig . Det gör att alla känslor och funderingar faller på plats och det gör dem lättare att hantera.

-


Det känns sorgligt att åka ifrån semesterparadiset Fort Lauderdale. Jag uppskattade verkligen solen och värmen, dessutom hade jag precis hunnit få till en vacker bränna. Nu beger jag mig istället tvärs över landet till ett kallar, regning och ruskigt Portland.  Många kanske tycker jag är knäpp, men jag anser att ett varmt ställe med kalla människor är mindre värt än ett kallt ställe med varma människor.

Av Ebba Eriksson - 11 oktober 2009 21:45

Det här har varit de märkligaste 24 timmarna jag någonsin varit med om! För ett dygn sen var jag en lycklig flicka som var ute med två mycket fina människor och nu sitter jag, efter en lång och tung dag, med samma två fina människor och tänker på att det är min sista kväll i Florida. Jag blir inte kvar här. Imorgon korsar jag landet och beger mig till Portland, Oregon.

Av Ebba Eriksson - 10 oktober 2009 23:30

Vi hade en underbart rolig kväll! Först dansade vi loss på en jättefin klubb och sen satt vi på stranden och snackade om allt mellan himmel och jord. Det var verkligen en oförglömlig kväll! Tack så mycket Andersson syskonen!


  

Av Ebba Eriksson - 10 oktober 2009 21:00

  Redo för en patrykväll med syskonen Andersson!

Av Ebba Eriksson - 10 oktober 2009 15:15

Idag har jag legat på straden igen. Det var mycket skönt! Det är en helt annan stämning ute nu på helgen än vad det är på veckorna. Nu är det mycke mer folk ute. Människor har picknick på stranden, spelar musik från bärbara högtalare, kastar bollar i vattnet, åker runt på jet-ski mm. Det är verkligen roligt! 

-

Nu tänkte jag gå in för att prata en sväng med min älskade Peter, men han verkar ha annat för sig. Så jag går väl ut igen då.

-

Ikväll hoppas jag att jag, Johan och Johanna hittar nått roligt ställe att gå ut på. Vi får se vad som händer!

-

Take care!


Av Ebba Eriksson - 9 oktober 2009 22:30

Igår var jag och Johanna och dansade Lindý igen. Det var riktigt skojigt! Det är kul att träffa lite folk och få träna på sin knagliga engelska. Dessutom är det ju inte helt fel att få dansa av sig till lite 30-talsmusik heller. :) Härligt att få prata av sig med bästis Johanna också:) Tänk vad man har mycket att prata om när man inte har setts på fyra dagar!

-

Imorgon kommer Johannas bror Johan hit. Det ska bli roligt!

-

Idag har jag tvättat alla fönster i lägenheten igen. Det är ett tufft jobb! Fönstren är gigantiska och när man tar utsidan så har man en stekande sol och 40 grades värme. It´s so hot! Men arbetet blev lite lättare tack vare min ipod och p3-dokumentärer. :)


Nu ska jag sova! God natt!

Av Ebba Eriksson - 8 oktober 2009 09:15

Imorse tog jag en springrunda längs strandpromenaden. Eller nje, nu ljög jag nog lite. Jag försöte ta en springrunda men det blev mest en rask promenad. Det var så himla varm att jag inte orkade springa speciellt mycket. Men det var så underbart! Det är så lugnt och skönt här nere på morgnarna. Människor är ute och motionerar; springer, cyklar, joggar, åker inlines, går, några tar sig ett morgondopp i havet eller slumrar på en filt på stranden. Jag gick förbi några som satt och gjorde yoga. Jag sprang/gick både på strandpromenaden och nere längs stranden. Att springa längs stranden är mycket glamorösare på TV än i verkligheten. Man sjunker ner med fötternan och så får man springa snett eftersom att stranden lutar ner i vattnet. Men det var i alla fall skönt att gå längs med stranden. Det var alldeles lugnt på vattnet, man kunde titta på båtarna som åkte förbi och de stora fartygen om ligger stadigt och stilla en bit ut eller titta på alla morgonpigga människor. Man får titta vart man går för rätt som det är ligger det en kokosnöt där man tänker sätta fötterna.

-

Nu väntar strykning!

-

Puss & Kram

Av Ebba Eriksson - 7 oktober 2009 23:15

Ursh ursh ursh vad klockan är mycket! Jag som skulle gå och lägga mig tidigt för att jag varit så trött hela dagen. Det blev så sent bara för att jag suttot vid datorn och kollat upp en massa roliga saker som jag och Peter kan göra är han kommer om två veckor:)


Eftersom jag är så trött blir det bara en lite kort resumé om vad jag gjort idag. Var på Sawgrass- där är affärerna fyllda med vinterkläder (jag fattar inte vad folk ska med långkappor, täckvästar, vantar och höga stövlar till här i värmen). Jag var supernära på att köpa ett par jeans och en fin skinnjacka, men hejdade mig i sista stunden. Vad ska jag med en skinnjacka till här? Just nu vill jag lägga pengarna på att göra saker istället för att hansla. Stor shoppa får jag göra alldeles innan jag åker härifrån.

-

Pilla bjöd mig på mat på Cheesecake factory. Vilket underbart ställe! Det är fantastisk god mat och för att inte tala om cheesecakes. De är gudomliga! Jag åt en med vit choklad, browniebotten och macadominötter. Mums mums musm! De har hela två sidor med oliks sorters cheesecakes allt från jordgubbs- till snickers-, till nött- till choklad-, till kakdegs-, till lime-cheesecake. Det finns allt! Om man någon gång kommer till USA så bör man uppleva the Cheesecake factory!

-

På eftermiddagen var vi på simning, sedan har vi ätit köttbullar, lekt med Junior, nattat Junior, tittat på TV, suttit vid dator, och nu sova! God natt!

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards