Ebbas dagbok

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Ebba Eriksson - 1 februari 2010 23:00

Nu har jag genomfört mitt första träningspass sedan jag kom tillbaka hem. Det kändes skönt- riktigt skönt. Men jag insåg också hur mycket jag tappat av min kondition. Nu kommer det bli hårdkörning för Ebba för att komma i form igen. Här är en lista på mål jag vill uppnå denna vår.


-          - Jag vill känna min pigg och stark.

 

-          - Jag vill bli en bättre löperska.

 

-          - Jag vill gå ner några kilon så att jag väger lika mycket som jag gjorde innan jag reste.

 

-          -Jag vill äta hälsosamt.

 

-          -Jag vill ha en varierad och rolig träning så att jag varje dag kan längta efter att få träna.

Av Ebba Eriksson - 1 februari 2010 22:45


Kände fortfarande av lite jetlag i natt. Jag var superpigg runt klockan ett på natten. Jag kunde inte sluta mina ögon för att sova. När jag räknade ut vad tiden är i Portland insåg jag att det inte var så konstigt eftersom min hjärna är inställt på att klockan bara är 16. Efter några timmar somnade jag i alla fall, men vaknade när Peters j*vl*a alarmsignal ringde klockan 6.30 Han har en alarmklocka som låter som ett brandlarm och så flyger det iväg en propeller som man måste hämta och sätta tillbaka för att den ska bli tyst. Förskräckligt! Efter det kunde jag inte somna om.


På förmiddagen tog jag och min goda vän Saga en härlig promenad i vinter-Bollnäs. Det var skönt att få prata av sig lite. Vi är båda bra på att babbla och vi hade mycket att ta igen. Vi tog också en åktur på hennes spark. Det var så roligt! Jag hade nästan glömt att det är så kul att åka spark. Det går så fort och det är så praktiskt att köra. Jag tror att spark är ett underskattat färdmedel. Här kommer 5 fördelar med sparken:


1.       1. Det går, för det mesta, snabbare än att gå.

2.       2 .Man kan med enkelhet skjutsa en kompis.

3.       3. Det finns bra med plats för matkassarna.

4.       4. Högerbenet blir starkare.

5.       5. Det är det ett av de bästa sätten att avnjuta vintern på.


Vinter-Bollnäs! Så här ser det ut utanför ytterdörren.   

Av Ebba Eriksson - 1 februari 2010 10:00

Jag har bestämt mig för att inte äta några sötsaker på en hel månad. Jag känner att efter att ha vistats i ”godis-landet” i 5 månader behöver jag neutralisera min sockerbalans. Så under hela februari får jag inte äta något av detta:


-Kakor

-Fikabröd

-Glass

-Läsk

-Sötade flingor

-Inget som har socker på 3:e plats i innehållsförteckningen.


När jag vill lyxa till det kan jag istället äta:


-Nötter

-Vindruvor (eller annan frukt)

- Grönsaker (t.ex. körsbärstomater, morötter, gurka)

 

Det blir till att vara väldigt strikt första månaden, för att sedan tillåta vissa mig att äta sötsaker vissa dagar.

 

Jag har ett litet dilemma, räknas honung och russin som sötsaker?

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards