Ebbas dagbok

Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Ebba Eriksson - 23 februari 2010 19:39

Imorgon ska jag hem till mormor och morfar i Alfta. Det känns riktigt roligt. Det var länge sen jag spenderde lite tid tillsammans med dem. Ska bli mysigt att komma dit igen.


Jag tycker det är viktigt att se till att man umgås med sina mor-och farföräldrar om man fortfarande har dem i livet. Man kan lära sig så mycket av dem och man blir glad utav att gå umgås med dem (åtminstånde i mitt fall).

Av Ebba Eriksson - 23 februari 2010 18:30

Det har blivit en hel del tid i telefon idag. Pratat med någrs härliga och pratglada vänner.


På eftermiddagen gick jag över till pappa för att laga lite middag. Jag hade bestämt redan igår att jag ville laga tomatsoppa, så det blev det. Det är riktigt roligt att laga mat tycker jag, men det är ganska riskabelt att äta min mat för man vet aldrig vad som kan hända.

 

Det blev en enkel tomatsoppa med tomat, lök, potatis, buljong, lagerblad tomatpuré, timjan. Jag kokade upp allt  och sedan mixade jag ihop det. Därefter blandade jag i matlagningsgrädde och salt och peppar. Jag gick lite utanför receptet och hade i lite sambal oelek och saften från en apelsin. Jag grillade bröd med ost, skinka och mjuk ädelost i ugnen.


 


Som alltid ser det inte så gott ut på bild, men det smakade riktigt bra. Jag toppade med lite timjan och rivet apelsinskal. Det blev en kryddig och varm soppa som passar utmärkt så här i vintermörkret. Mums!

Av Ebba Eriksson - 23 februari 2010 18:02

Jag hittade en hamal tränings DVD som jag var sugen att testa. Jag brukar inte gilla dem, tycker att det ser så fånigt ut att träna framför TV:n och jag hade fått för mig att det inte gav så mycket träning. Men det var riktigt roligt och jag hoppade runt och svettades i 50 minuter. Härligt!


Efter det gjorde jag en härlig sallad till lunch och fyllde på proteindepåerna med vanlijyogurt med musli.

 

Av Ebba Eriksson - 23 februari 2010 11:41

Det finns mycket positivt med att blogga, t.ex jag får utlopp för tankar och funderingar som behöver komma ut, människor kan ta del av mycket av det jag gör och med en blogg kan man påverka och förändra. 


Men jag har också upptäckt en negativ påföljd utav att blogga: många människor i min närhet hör inte av sig till mig eftersom att de varje dag kan läsa om vad jag gör. De känner kanske inget behov av att ringa och höra hur jag mår eller vad jag gör eftersom de blir uppdaterade om det varje dag. Det känns tråkigt. Jag börjar nästan överväga att sluta att blogga. Vad tycker ni, ska jag sluta? 

Av Ebba Eriksson - 23 februari 2010 10:27

Idag är en sådän där dag som jag inte riktigt gillar, en dag då jag inte har ett dugg inplanerat. Jag blir så himla stressad då. Jag är inte van vid det här. Jag vill ha saker att göra hela tiden, nya projekt och uppgifter. 


Sådana dagar som denna brukar sluta med att jag inte gör ett enda dugg. Jag brukar bli så stressad att jag inte ens kan sätta mig ner och läsa en bok. Jag vet att det är ett stort problem. Det är en fördel om man kan konsten att göra ingenting och samtidigt samla på sig krafter. Jag borde verkligen lära mig det. 


Så idag ska jag ta det lugnt och sluta stressa upp mig. Jag har en period just nu med inget jobb och ingen skola, men om bara 4 veckor kommer mina dagar att vara fyllda igen. Då kommer det bli jobb, jobb och jobb. Jag vill egentligen kunna njuta av de här lediga dagarna och göra något bra av dem, men varför kan jag inte det? 


Den här dagen ska jag bara göra saker som jag vill göra och jag ska börja med att läsa ut min bok. 


  

Ebba är inte så bra på det här med att göra ingenting. 

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards