Ebbas dagbok

Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Ebba Eriksson - 22 februari 2010 22:58

Ett step-pass och ett core-pass avslutat. Nu är jag sådär härlig seg i kroppen.


Jag måste dock erkänna att min motivation inte var riktigt på topp när jag packade på mig alla kläder och fryset gick bort till gymmet, men så fort musiken pumpade igång, benen trampade på och endorfinerna rusade i kroppen kändes allt kanon. 


På vägen hem från passen mötte jag och Bea en galen kille som kom gående i shorts. (!) Det är -18 grader ute! Helt galet var det.


Nu har vi sett Charlotte och Anna vinna brons i stafetten. Grymt! 

Av Ebba Eriksson - 22 februari 2010 15:27

Det har inte blivit någon träning i helgen så därför är jag sjukt sugen på att få köra hårt igen. Ikväll blir det ett Step-pass och ett Core-pass.


Jag tycker jag är väldigt duktig när det gäller att inte äta sötsaker. Det har snart gått en månad nu. Jag är så duktig! Jag kunde till och med baka en kladdkaka utan att ens slicka på fingrarna. På kalasfikat igår när det ar uppdukat med en massa utsökta läckerheter satt jag och knaprade på riskakor med ost och så käkade jag en kiwi. Jag tyckte det gick bra och jag kände inget supersug efter att sätta tänderna i en muffin. Lite jobbigt var det på semeldagen- jag älskar verkligen semlor, men då resonerade jag såhär: "Om jag lever i 80 år har jag ändå 60 semlor kvar att äta." Då kändes det inte så jobbigt längre, och vem vet kanske finns det någon semla kvar i mars...


När februari tar slut och därmed mitt sockerförbud, ska jag tillåta mig sjäv att äta sötsaker igen, fast bara 1-2 gånger i veckan. Kanske ett fredagsfika eller ett lördagsgodis. Det här känns verkligen inte jobbigt för jag vet att jag mår bra av det. Jag behöver inte en massa kakor och godis, jag har hittat så mycket annat som jag tycker är gott; vindruvor, nötter, päron, kiwi, paprika. Dessutom har mitt sötsug försunnit nästan helt och jag känner att min kropp mår väldigt bra.

Av Ebba Eriksson - 22 februari 2010 15:15

I morse åkte vi till Bollnäs tillsammans med mamma. Det var en otroligt fin morgon i Sörljusne med morgonsolen som lyste på all snö, men det var föskräckligt kallt! -28 var det när vi kom in i Bollnäs.


  Vacker morgon i Sörljusne.   Kolla in snövallarna!


Peter kände sig krasslig idag så han stannade hemma från skolan. Vi låg och vilade ett tag och sen drog jag på stan för att klippa håret. Kändes underbart att få bort alla slitna toppar. Jag är helnöjd med frisyren.

 

Alla slitna toppar är nu borta.

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards