Ebbas dagbok

Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Ebba Eriksson - 17 februari 2010 23:55

Ännu ett riktigt skönt puls&power-pass avklarad. Gud vad skönt det är! Fast mitt under träningen när jag är helt slut och vi ska till att göra benböj med skivstång håller jag på att dö och jag tänker: "Aldrig mer!", men så fort det är dags för streaching är det så gudomligt skönt. Hela kroppen är utpumpad och jag kan känna varje muskel. Underbart! Jag längtar redan till nästa onsdag! 


Vi hade som vanligt lite kvällsfika här hemma tillsammans med tränarkompisen Bea. Idag var jag så otroligt sugen på smoothie och min fina pojkvän såg till att handla hem alla ingredienser så det blev nyttiga proteindrinkar bestående av vaniljyougurt, mjölk, banan och frysta blåbär och hallon. Mumsigt! 

Av Ebba Eriksson - 17 februari 2010 16:30

När jag åkte hem från USA fick jag en del avskedspresenter från familjen där. Bl.a böcker, mitt favorit chai-te och 4 paket "Red beans and Rice". "Red beans and rice" var en maträtt som vi åt väldigt mycket där och som jag gillar. I dag har jag bestämt att tillaga lite och drömma mig tillbaka till "Staterna". 


Det är väldigt enkelt att tillaga. Ris, bönor och kryddan är redan blandat så det behöver bara koka upp i vatten och olja i 25 minuter. Under tiden steker man köttfärs eller något annat man vill ha i (man kan äta den helt vegetarisk också). Det blir faktiskt riktigt gott. Det ser kanske inte så mycket ut för ögat, men det smakar desto bättre. Tänkte göra en god sallad till samt bjuda hem pappa hit till mig och Peter. Känns trevligt. 


Jag har också tänkt göra en kladdkaka tills dess att Peter kommer hem. Jag känner för att överraska lite. Jag gav ju honom ingen riktig present i söndags förutom det att vi var tillsammans (vilket jag tycker räcker gott och väl). Så det skulle vara kul att ett hemmagjort bakverk till honom och så har jag komponerat ihop ett fint brev på ett kort som jag köpte i USA. Tror ni han blir glad? 

Av Ebba Eriksson - 17 februari 2010 13:57

Vilken galen dag det var igår. I princip 3 jobberbjudanden fick jag -på en och samma dag! Det känns ju bra.

Jag måste försöka komma på vad jag vill göra efter sommaren. Ska jag börja på att plugga, ska jag jobba lite mera eller ska jag ut och resa igen? Det är så svårt att veta vad man helst av allt vill göra när det finns så mycket att välja på.

Jag har lite över en månad på mig nu innan jobbet drar igång. Under den perioden ska jg ägna mycket tid till att kolla upp utbildningar, olika volontärjobb samt andra saker att hitta på. Jag vet att jag vill börja plugga snart, men ska jag vänta ett år till eller sätta fart till hösten?

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards