Ebbas dagbok

Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Ebba Eriksson - 24 februari 2010 23:07

>Åå vad roligt det är att se OS ibland! :) Vi är hemkomna från Puls & Power. Henrik var sjuk idag så passet blev inte lika svettigt som i vanliga fall - till min besvikelse, men det var skönt att få röra sig lite ändå.Nu är biljetterna bokade: på fredag åker jag till Örnsköldsvik för att hälsa på min vackra vän Linnea. Det ska bli underbart kul att komma dit och träffa henne. Jag känner ett stort behov av lite Linnea-tid just nu.

Av Ebba Eriksson - 24 februari 2010 23:00

En väldigt mysig dag blev det i dag i Alfta tillsammans med mormor och morfar. Lite kvalitetstid tillsammans med dem kändes behövligt. Vi rensade bland lite gamla saker och tittade på en massa kort. Vi var också bort till Ekmans som är en av mina absoluta favoritbutiker. De har så mycket fina och udda saker där. Du kan hitta fint porslin, ovanliga té-sorter, träningskläder, tapeter, kökssaker, fina saker till badrummet, smink, krämer m. Det är ett perfekt ställe att gå till om man vill köpa presenter. Jag kan verkligen rekommendera er att ta en tripp till Alfta bara för att besöka Ekmans. Jag köpte en present till Veijo - en ostrivare som man liksom snurrar runt för att osten ska rivas. Riktig fyndig grej! 


På eftermiddagen kom Veijo, mamma och Nils också och vi åt en middag tillsammans bestående av köttfärslimpa, potatis och kokta morötter - bara mormor och morfar kan få en så "tråkig" rätt att smaka så gudomligt! 

Av Ebba Eriksson - 24 februari 2010 13:00

Att kunna glädjas åt andra är något som många människor verkar har svårt för. När det går bra för någon annan är det många som känner avundsjuka och blir bittra för att de själva inte är lika framgångsrika. Vad mycket bättre det skulle vara om alla kunde känna glädje för andra människor som lyckas, då skulle lyckan dubblas och många fler skulle bli glada.


Att gå från att känna avundsjuka till att kunna glädjas åt andra är inte alltid lätt. Man vet att det är fult att inte kunna glädjas åt andra, men det är svårt när man inte riktigt kan hålla ordning på sina känslor.


Det är så mycket bättre att kunna bli stolt och glad när det går bra för ens vänner än att känna avundsjuka och tänka på hur man själv inte lyckades. Istället tycker jag att vi ska samla på oss inspiration och ta del av vännens väg för att nå ett mål.  Här kommer lite tips på hur man istället för avundsjuka kan känna glädje och få inspiration.


1. Sätt dig in i vännens situation och försök känna in i denna persons känslor.  Glädje smittar av sig och du får lyckokänslor alldeles gratis- så sug in som en svamp!


2. Tänk på hur du själv vill att andra ska regera när du är lycklig för något du åstadkommit. Du vill väl att människorna runt omkring dig ska vara glada för din skull.


3. Sluta upp att jämföra med din egen situation och med dig själv, det leder bara till destruktiva tankar.  Hitta istället saker som du är bra på.


4. Försök få inspiration av personer som nått sina mål. Kanske denna har lyckats med att få ett högt betraktat jobb, vunnit en tävling, nått sin drömvikt, startat ett eget företag eller något liknande. Hitta drivkraften till hur denne person lyckades nå sitt mål och försök avspegla den själv.


5. Gläds tillsammans med dina vänner och din familj, få inspiration, lyckas.

Av Ebba Eriksson - 24 februari 2010 11:03

Grattis på namnsdagen pappa Mats!! 


Eftersom jag vet att du kommer läsa min blogg idag så tyckte jag att det var lika bra att gratulera dig här och nu. :) Jag hoppas du får en bra dag!


   Lycka <3


Av Ebba Eriksson - 24 februari 2010 09:40

Peter hade lite sovmorgon idag så vi bestämde oss för att lyxa till det med en lång och härlig frukost - vardagslyx! Vi (jag) dukade fram allt gott vi hade; musli, olika bröd, ost, skinka, bananer, yogurt, apelsiner mm. Kändes riktigt mysigt. 


Snart kommer mormor och jag ska fara till Alfta och mysa där hela dagen. 

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards