Ebbas dagbok

Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Ebba Eriksson - 9 februari 2010 21:52


Har känt mig väldigt positiv idag. Jag tror jobbfrågan kommer lösa sig ganska snart, jag gör i alla fall allt jag för tillfället kan. Det är spännande nu.


Känner mig också glad för att jag inte har huvudvärk. Ofta tänker man inte på hur bra man mår när man är frisk, man tänker mest på hur dåligt man mår när man är sjuk. Vi får sluta upp med det. Uppskatta alla dagar utan förkylning, huvudvärk eller annan smärta. Imorgon bitti ska jag slå upp ögonen och tänka "Å vad bra jag mår idag!". Positiva tankar är ordet!


Eftermiddagen spenderade jag i Sörljusne. Hemmagjorda älgköttbullar, sås och potatis! Mums-fillibaba! Hade ett långt och trevligt samtal med en mycket fin och speciell vän som jag inte har pratat med på många månader. Det kändes härligt. Ge mig mera!

Av Ebba Eriksson - 9 februari 2010 15:45

Jobbsökandet fortsätter. Idag har jag fått hjälp av pappa och hans mycket trevliga arbetskamprater på Folkhögskolan att skriva ut en hel bunt med CV och pers.brev och intyg och grejer. Så nu är jag redo att bege mig ut på fältet för att spana och arbeta.


Jag var ockå in till restaurangen där jag jobbat tidigare. Kanske får jobb där i vår. Känns lovande!

 


Av Ebba Eriksson - 9 februari 2010 09:01

En timmes promenad, en timmes Step och en timmes Core blev det i går. Det var härligt att röra på sig och få lite endorfiner att röra runt i kroppen. Jag behöver det nu. Men det hände något väldigt obehagligt i slutet av Core-passet. Jag märkte hur bilden i mitt vänsteröga började försvinna allt mer. Allt började röra på sig och det liksom flimrade. Ganska snart insåg jag att det var migränflimmer. -"Inte nu", tänkte jag. Det enda jag kunde göra var att lämna passet och springa hem och hämta tabletter. På vägen hem började mitt huvud sprängas, ögonen ville ploppa ut och det kändes som om jag hade en bowlingboll i huvudet som krashade in i pannbenet varje gång jag satte ner foten på marken. 


Jag fick tag på tabletter med blev helt groggy. Somnade på soffan. Varje litet ljus och ljud kändes som blixtrar och jordbävningar i mitt huvud. Jag fick hjälp av en min fina pojkvän  som såg till att jag hade det bra. Sov dryga tolv timmar i natt och vaknade ganska seg men helt utan huvudvärk. Tack gode gud! 


Fick en hel del gjort i går i alla fall (innan migränattacken). Skrev ihop ett CV och personligt brev och sökte till och med ett jobb. Idag blir det lite mera fixande och i morgon kanske det blir lite aktiv jobbsökning- Hoppas på det. 

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards